Iklan Leaderboard

Selasa, 5 Januari 2016

10 Manusia usah ambil alih tugas syaitonnirrojim

Kita manusia adalah sebaik2 kejadian yang diciptakan Tuhan. Kita diberikan akal dan fikiran untuk kita belajar dan menilai apa yang baik, apa yang buruk, apa yang boleh, apa yang tak boleh, apa yang wajar, apa yang tidak wajar, apa yang halal, apa yang haram.

Namun pada hari ini, kita lihat sudah semakin ramai manusia yang tidak boleh membuat pertimbangan dengan betul. Sifat riak takbur, khianat, tamak, hasad dengki, buruk sangka, memandang rendah terhadap manusia lain, melakukan kerosakan, korup dan sebagainya sudah pun sebati dalam jiwa manusia.

Aku faham sebagai manusia kita memang banyak kelemahan, tapi aku berharap kita ni kalau dah takde kerja apa sangat sekali pun, tak usahlah kita pula mengambil alih tugas syaitonnirrojim. Berusahalah untuk menjadi manusia yang lebih baik untuk diri sendiri, keluarga, masyarakat, agama, bangsa, negara dan dunia.

Pelukis: Xua Xragonz.


* Komik di atas adalah sedutan daripada buku Buasir Otak: The Komik [REVOLUTION] yang baru. Ada banyak lagi komik menarik di dalam buku Buasir Otak: The Komik ini. Untuk membeli boleh klik pada gambar di bawah:

Buasir Otak: The Komik




tags: manusia usah ambil alih tugas syaitan setan syaitonnirrojim nirrojim nirajim nirrajim

10 ulasan:

  1. begitu sinis kartun nie.
    kredit pada pelukis.

    BalasPadam
  2. syaitan pulak jobless sbb manusia kerja tnpa gaji.

    BalasPadam
  3. setan itu terdiri dari kalangan jin dan manusia..

    jin pun boleh jadi setan.. manusia pun boleh jadi setan..

    surah al-nas.

    BalasPadam
  4. Nice entry . Memang ramai yg lagi setan perangainya dari setan sendiri .

    BalasPadam
  5. well, manusia suka jaga hal org lain bila melibatkan hal2 peribadi spt gosip sensasi. kalau org tu dlm kesusahan tak nak pulak nk jaga, pandai pulak ckp 'jgn jaga tepi kain org'.

    BalasPadam
  6. cıɞѧı ňooɞ meyamѧr jadi sıяosʟı, pяooooţţţţ ċяєєєєєţţţţţ Ԁmuҡѧ mѧTmѧsєLѧň ,sıяosʟı & ѧʏѧm ѧpєяıҡѧ ✌

    Balas

    BalasPadam
    Balasan
    1. Adakah komen di atas tergolong dlm kelakuan syaitonnirojim?

      Padam
    2. Ko diamlah red pig prooooottt creeeeeeeeeetttttt dmuka zyra roxx

      Padam
  7. Manusia ni bukan kerja setan je dia amik,
    kerja tuhan pun dia nak jugak.
    Baca je komen2 dekat dlm media sosial, macam kita ni tahu je syurga neraka milik siapa. Hehehe

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...