Jumaat, 19 Jun 2015

14 Gadis sanggup mencedera dan bunuh diri demi cinta

Di media sosial banyak orang yang menunjukkan kecenderungan mahu membunuh diri, malah memaparkan gambar atau video mereka mencederakan diri sendiri. Kebiasaannya wanita yang mahu membunuh diri ini biasanya mengalami masalah percintaan atau rumahtangga yang kronik. Ada juga kes lelaki yang cuba bunuh diri atau cederakan diri sendiri sebab masalah percintaan juga tapi tak sebanyak wanita. Di Facebook juga terutama di page KHK banyak gambar perempuan muda2 yang post gambar mereka menoreh tangan mereka dengan pisau sehingga berdarah kerana kecewa dengan teman lelaki mereka seperti video dan gambar berikut:

Sumber



Kenapa lah ada orang yang sanggup melepaskan nyawa atau mencederakan diri semata2 kerana lelaki? Tak berbaloi pun. Ko mati katak ke, tangan berparut2 ke, lelaki tu tak peduli pun. Jangan buat kerja bodoh. Hidup ni bukan semata2 demi lelaki atau perempuan sahaja, banyak lagi perkara yang lebih best boleh dienjoy selain dari percintaan sahaja.

Paling tidak pun, kita masih ada agama.




tags: dadis sanggup mencedera dan bunuh diri demi cinta minum clorox klorox kelar leher toreh tangan pisau lipat gillete

14 ulasan:

  1. huh....insaflah...

    BalasPadam
  2. Uish! minum klorox? Dah kenapa? Dekat tempat awam pulak tu. Ish.

    BalasPadam
  3. Gilakan perhatian tahap kronik.

    Kalau tak gila perhatian, takde le derang nak post kat FB, terjun kat tempat awam (e.g. shopping kompleks). Baik buat senyap2 je kat ladang sawit, tak payah nak ambil gambar bagai.

    Ini cubaan terakhir untuk "win back the heart" dengan cara ugutan tapi terancang. Siapa yang pergi shopping komplek siap2 bawak kloroks untuk bunuh diri?

    BalasPadam
  4. punya la ak rasa mcm payh nak kahwin mcm tu je ko buat main2 nyawa ko oooo my gooodddddddddd!! whyyy!!!? why!? why you value your life more lower then heiwan!? T.T

    BalasPadam
  5. Byk tgk cite conta korea.....jiwang memanjang. Tp manusia mmg rasa sgt sedih bila ditolak oleh org yg kita syg...tp kalau org 2 jenis playboy/playgirl, just move on. Nak bercinta, ikut cara Islam..kalau x, mmg akan jadi kes pakai buang oleh lelaki hidung belang.

    BalasPadam
  6. Banyak lagi cara nak mati yang dijamin berkesan, cepat dan tak sengsara,
    kenapa pilih minum clorox dkat tempat awam?

    BalasPadam
  7. Motif buat kat tempat awam?

    BalasPadam
  8. ewww knapa darah dia macam tuuuuuu

    BalasPadam
  9. Yang kena kejar ngan along pun ramai bunuh diri.
    Yang xde keje mintak keje xdpt, ramai bunuh diri.
    Yang gagal meniaga sbb xde keje, ramai bunuh diri.
    Yang dicacatkan, ramai bunuh diri.

    Ini semua bahlol2 yang gagal ujian Allah.
    Jadi kayu api la kat neraka nanti.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ckp besa nmpk? Yakin sgt yg ko akn lulus ujian tuhan...mcm la ko dh tahu ko akn mati cmne nnt...

      Padam
    2. Anon 3.59 jangan cakap gitu. Kite tak tau ape yang diorang hadapi dalam hidup diorang. Dan kite bukan tuhan untuk tentukan sape masuk syurga sape masuk neraka. Doakanlah pengampunan tuhan untuk mereka dan kite semua...

      Padam
  10. Sia-sia je mati bunuh diri ni.

    BalasPadam
  11. Betul ke dia nak bunuh diri?
    Korang ni sila usul periksa dulu. Korang bukannya nampak niat dia dalam hati.

    Mana tau bekas air clorox tu diberi dari orang lain, atau dia isi jus tiba-tiba ada orang tukar.. atau macam-macam benda lain lagi..

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.