Iklan Leaderboard

Selasa, 21 Februari 2012

0 Nambikei urumei

Apa lagi si Hindraf ni nak? Najib dah nak bagi 'nambikei', nak lagi 'urumei', karang dapat 'tembikai' jelaarhh... Jgn kata BN, PR pun xsokong puak2 racist melampau ni, sama je dgn Perkasa. Jgn ingat korang ni mewakili suara semua kaum India di Malaysia.


Apa 18 tuntutan Hindraf ni? Tgk la kat sini, tak kuasa aku nak letak kat sini tuntutan mengarut tu. Dah la dulu nak saman dan tuntut gantirugi daripada Queen Elizabeth of England sbb bawak org2 India bekerja di Tanah Melayu suatu ketika dahulu. Apa kekarutan dan carutan yg diorang nak buat ni. Kalau korang still duduk kat negara India, korang belum tentu dapat menikmati kesenangan yg korang dapat macam dekat Malaysia. Tak reti nak bersyukur ke? Kalau ada org India yg miskin, tahu tak berapa ramai lagi org Melayu yg miskin, kaum Bumiputera lain yg miskin terutama yg kat Sabah dan Sarawak?

Kalau mcm ni aku pun nak saman Maharaja Jepun kenapa tak bawak nenek moyang aku pergi Jepun waktu diorg menjajah Tanah Melayu, mesti aku dah jadi anak didik Akira Toriyama, tak pun aku nak saman Kerajaan Portugal sbb tak bawak nenek moyang aku pergi balik negara diorg waktu penjajahan Portugis, kalau tak mesti aku dah jadi pemain bola sepak sehebat Cristiano Ronaldo.

Perkara yg dah menjadi sejarah tu biarlah ia menjadi sejarah, kita yg hidup sekarang perlu teruskan hidup walau mcm mana sekalipun. Kalau masih lagi asyik nak bersandar pada kenangan, alamat BANGANG la sampai bila2.

Link


hindraf barisan bertindak hak hindu india tamil nambikei urumai demo masjid putrajaya 18 tuntutan pejabat pm najib razak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...