Jumaat, 17 Februari 2012

20 Kuiz gender bender

Soalan berikut untuk menentukan anda lelaki atau perempuan... sila jawab dlm hati dgn sekali lalu tanpa merujuk Google atau kamus dewan, kalau tak tahu skip sahaja ke soalan berikutnya.


1. Berapa bijikah Dragon Ball?
2. Luke Skywalker merupakan hero dalam filem apa?
3. Siapakah Ninja Turtle yang memakai senjata pedang?
4. Lionel Messi merupakan pemain bola sepak dari kelab dan negara mana?
5. Siapakah rakan seguru Penjejak Awan?
6. Siapakah makhluk yang berbadan hijau, berambut oren dan mengeluarkan elektrik?
7. Airwolf merupakan kenderaan apa?
8. Siapakah founder Microsoft?
9. Apabila terkena cendewan merah, ia akan menjadi besar.
10. Maria Sharapova bermain sukan apa?
11. Apakah spoiler kereta?
12. Siapakah Kurt Cobain?
13. Ia kotak, berwarna kuning dan tinggal di dalam nenas.
14. Gitar apa yg kebiasaannya mempunyai 4 tali?
15. Apakah torrent?
16. Negara Spain berada di benua apa?
17. Siapakah pemain lagenda Chicago Bulls?
18. Lois Lane merupakan awek siapa?
19. Siapakah Triple H?
20. Moscow merupakan ibu negara apa?
21. Apakah jenama motor EX5?
22. Siapakah yang mempunyai kuasa Sharingan?
23. Gandalf merupakan watak dalam filem apa?
24. Apakah Terran, Protoss dan Zerg?
25. Planet apakah yang paling besar?
26. Siapakah Chin Peng?
27. Enjin Mivec sinonim dengan jenama kereta apa?
28. Apakah OS yang biasa digunakan untuk handphone Nokia?
29. Apakah hardware yg sering dikaitkan dgn NVIDIA?
30. Siapakah Maria Ozawa?


Jika anda dapat menjawab kebanyakan soalan di atas, confirm anda adalah LELAKI.

Jika anda dapat menjawab semua soalan di atas... anda memang LELAKI SEJATI...

... atau mungkin NERD.

Jika anda tidak dapat menjawab kebanyakan soalan di atas, anda adalah PEREMPUAN.

Jika anda tidak dapat menjawab semua soalan, jangan risau... anda masih PEREMPUAN.


kuiz soalan uji test gender bender jantina lelaki perempuan

20 ulasan:

  1. Nifi boleh jawab soalan no 8, 10, 11, 13, 15, 21, 26, 28, 29, ngan 30 je. 11 out of 30. Nak letak Nifi dalam kategori apa ni? Hahaha.

    BalasPadam
  2. kurang dari separuh... maksudnya betul awak perempuan yaaayyyy

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya pon dapat jawab tak sampai separuh~ tapi saya laki~

      Padam
    2. ko lelaki moden yg tak normal..

      jgn risau aku pon tak normal, sbb aku pompuan yg tau jwpn kpd most of the silly questions posted yg tak brapa ada pekdah tu..hidup golongan abnormal/unik! XD

      Padam
  3. Dapat jawab 5 aje soalan.. hahaha :DD

    BalasPadam
  4. Xpe2 perempuan kalau tak dapat jawab normal lah tu

    BalasPadam
  5. gila aku dpt full mark. tapi aku bukan nerd.

    BalasPadam
  6. 10 soklan tak dpt!~ =p.. *masih perempuan!!*

    BalasPadam
  7. 5 soklan xdpt jwb n im a girl :) *win!*

    BalasPadam
  8. haha satu pun aq xnak jawab . tapi aq suke triple H .

    BalasPadam
  9. soalan last skali...hmmmm...

    BalasPadam
  10. ok soalan 17 and 29 aku xtau jawapan....so aku lelaki??? kecelaruan jantina...

    BalasPadam
  11. aku dpt jawab 20, lebih dari separuh..

    BalasPadam
  12. noob, mungkin ko boleh update kuiz yang hampir sama tapi info yang terkini. soalan kat atas dah obsolete. generasi baru mungkin ramai yang tak tahu.

    no.3 aku tak tahu sebab tak berapa minat sangat ninja turtle.
    no.13 langsung tak tahu.
    n0.14 aku takda guitar. housemate aku dulu ada gitar kapuk. aku tak pasti ada berapa tali.

    BalasPadam
  13. beberapa soalan membuatkan sy terpaksa google untuk menemui jawapan.. dan ada beberapa yg sy menyesal tgk.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.