Iklan Leaderboard

Khamis, 16 Februari 2012

9 Oh ye ke.. :: baHasa meLayu Kita part 3/3


akhir, tiada bahasa inggeris dirojakn utk nukilan ini. Pengekalkan perasaan rojak inggeris dikekalkn.


Saling taK tuMpaH??

yg ni mmg salah, xprnah wujud dlm DBP. tp ramai yg pakai. aku xtau nape. xsmpat nk siasat. yg sbtol nye ialah SALIN TAK TUMPAH. klo ade yg gune saling tak tumpah tu, xbetol la tu. bukan salah tp xbtol.

ni lak skrin-tembak dr DBP.



p/s: adakah kita malas nk mngetahui bahasa sendiri???



9 ulasan:

  1. kat sini boleh belajar bahasa lah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. =D
      bkongsi ape yg dketahui..
      kt sini mcam2 adaa..

      Padam
  2. la kisahnya yerkkk...ok layan jerk~

    BalasPadam
  3. Info-info kat blog ni memang boleh bagi buasir otak untuk orang yang pernah terfikir kenapa peribahasa melayu banyak yang bunyi pelik-pelik. Mujurla ada orang prihatin macam korang. Heheheh

    BalasPadam
  4. hahaha.. bukan ape, sape lg nk mengetahui bahasa sndiri klo bukan kita sndiri, takot2 ade org luar tau n tgor, agak malu gak la kn. juz sharing ilmu yg ade.. klo xsmua tau, skurang2 nye aku awak dia mereka dan mereka tau, utk knowledge masing2. =D

    BalasPadam
  5. cikgu bahasa melayu aku dulu asal Terengganu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha..payoh gitu boh..ganu ade g blake..dop leh saloh cikgu.haha

      Padam
  6. omaigad...oh my BAHASA!! hahahahaaa! XD

    BalasPadam
  7. Salin ? Saling ? ada makna lain ?

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...