Khamis, 9 Februari 2012

0 KFC dan Capello - Satu Penilaian Semula

Dua cerita paling hot minggu ini pekerja KFC yang berkungfu dengan pelanggan dan Fabio Capello yang membuang diri sendiri dari England FA.

Selepas meng kung fu customer

Kes 1 KFC

Banyak pandangan dari kedua-dua belah pihak .Yang menyokokng pun ada.Yang memaki hamun pun tak sikit. Tapi kita kena tengok dari banyak perspektif.

Mungkin juga pekerja tersebut tengah tension lantas di maki oleh Customer ???? yang memang terkenal dengan kaedah makian yang jitu.

Ya, tuan-tuan dan puan-puan. Melayan customer adalah kerja yang paling tidak seronok di muka bumi. Hatta anda bekerja sebagai pembersih septik (bahasa halus bagi tukang angkat najis) , kerja melayan customer adalah paling asshole dalam banyak kerja kapitalis ini.

Jadi, jangan hanya menghukum. Nilai semula dalam semua keadaan.

Walaupun lepas ini saham KFC akan jatuh merudum. Famous bowl akan jadi murah :-P

 

Kes 2 - Capello

Sedang meminta jawatan pengurus di Malaysia

Pelik aku dengan Capello. Kejap sokong Terry. Kejap tidak. Tapi tak apa. Capello adalah pengurus prolifik dalam sejarah bola sepak. Lepas ni, Pahang akan panggil jadi pengurus.

Tak Logik ? Ehhh....dulu Perak FA nak beli Riquelme takda masalah pun!!

Jadi persoalan yang paling power, siapa akan mengurus England dekat-dekat Euro 2012 ni?

Firasat aku, England kalah peringkat kumpulan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.