Iklan Leaderboard

Rabu, 21 Mac 2012

4 Skor A

 Ya. Dengan bangga dan besar hati keputusan SPM dah keluar. Tahniah pada yang cemerlang. Nanti masuk Universiti., jadilah orang. Jangan jadi binatang pulak. Awak dapat A semua bukanlah tiket awak itu pandai sangat. Banyak lagi kena belajar. Link



Kepada yang keptusan bisa -biasa aja macam Pop Soul, janganlah putus asa. Kehidupan belum lagi berakhir. Jangan bunuh diri pulak. Itu bangang namanya.

Satu jer persolan aku, kenapa bila pelajar dapat banyak A dia sangat bagus dan cemerlang ? Yang sebaliknya dianggap bodoh dan bangang?


Tan Sri Mokhtar Al- Bukhary pun setakat SPM jer, kaya apa? link


4 ulasan:

  1. setuju..tapikan sekarang ni terlalu ramai orang yg pandai ..persaingan terlalu kuat ^^

    BalasPadam
  2. Tentang pernyataan pengarang yang kata "kenapa bila pelajar dapat banyak A dia sangat bagus dan cemerlang ? Yang sebaliknya dianggap bodoh dan bangang", saya ada pendapat saya jugak. Mohon pengarang luang masa baca, sekadar pendapat sebagai orang yang belum berjaya dalam hidup.

    http://tulispendek.blogspot.com/2011/11/belajar-sampai-pandai.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. FYI , saya baca juga tulisan Srikandi :-)...cuma aku rasa sistem kita terlalu pentingkan A dalam sistem exam-oriented dan A adalah penentu unutk pilihan kerjaya dari pucuk...Tak salahkan sapa-sapa...just kadang-kadang mentaliti menyebabkan sesetengah remaja jadi ...tertekan unutk dapatkan A...tak gitu?

      "Aku mula sedar benda nih sejak habis Diploma in Music. Seriously, music?? Aku nak kerja apa nanti? Macam mana masa depan aku nanti? Mampu ke aku bagi anak bini aku makan? Atau lebih extreme lagi, adalah aku akan terlibat dengan alkohol, dadah dan maksiat?? Adakah aku akan malukan nama mak bapak aku?? Itulah pandangan skeptik orang-orang di sekeliling aku."

      Awak sangat cool...saya takde keberanian macam awak...

      Padam
    2. Kalau saya ni cool, saya cakap terus kat orang yang cakap macam-macam pasal saya tu. Sebab tak berani cakap la taip dalam blog je. Heheh.

      Tu lah pasal, dah lama saya fikir. Kenapa fakta berilmu yang menarik cuma ada dalam internet? Bila saya baca balik, baru perasan. "Eh, benda aku ada belajar kat dulu. Benda ni pulak ada kaitan dengan benda yang aku belajar form 5 dulu". Bila dah habis sekolah baru rasa ilmu tu menarik. Kalau tak, memang bosan je nak menghadap buku. Mungkin cara presentasi para guru dan buku-buku teks jugak kot. Banyak betul demand. Hahah.

      Padam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...