Selasa, 16 Oktober 2012

101 Antara masalah mental dan ajaran sesat

Apa kaitan antara Star Wars, Thundercats, Fasha Sandha, Barrack Obama, Najib Razak, Kamasutra, Saffron Burrows, Habib Munzir Al Musawa, Fauziah Ahmad Daud, Onani, Cara2 Menjahit Butang dengan Imam Mahdi? Memang takde kaitan, melainkan anda seorang pengasas sebuah ajaran sesat dan mempunyai masalah mental.


2 hari lepas ada seorang anon suruh aku bukak satu blog iaitu http://sheikhengku.blogspot.com/, tajuk blog tu adalah UNIVERSAL AL-ISLAM STAR WARS SUFI TENDAI SINGA KNIGHTS ACADEMY. Penulis blog ni menggelarkan dirinya YMM Sheikh Raja Prof. Dr. Haji Izzuddin Shah SAW.


Ini adalah biodatanya di Blogger Profile dengan pekerjaannya sebagai Rasulullah SAW? Hmm aku jadi berminat pulak untuk mengkaji sikit pasal dia.


Blog dia memang sangat serabut dan berat, penuh dengan widget, effect dan animation merepek2. Aku tak pasti samada dia merasakan dirinya apa, sekejap jadi Nabi, sekejap jadi Imam Mahdi, tapi apa yang aku tahu, dia merasakan dirinya bercinta dengan Fasha Sandha dan FS tu bini dia. Dia menggelarkan dirinya KUCINGALLAH manakala Fasha sebagai COMELALLAH.






Siap bagi gelaran Ummul Mukminin Syaidatina Nur Fasha Sandha RA Sahabiah Nabi SAW kat FS...


Aku dapat lihat carta organisasi pertubuhan dia Sufi Tendai Master Academy di mana dia adalah Lord Sheikh Master Raja dan FS adalah Lady Master Raja.


Yang ni antara ahli committee persatuan dia, paling tak boleh blah Obama pun ahli juga siap letak nama YAB Hussein Barrack Obama. Najib dengan Mahathir pun pengikut dia jugak? Hebat sungguh.


Menurutnya isteri dia bukan ada satu sahaja, tapi 4, semua ada gelaran masing2.


Banyak juga entry2 dia berkaitan seks, pasal jimak tahan lama la, perihal jimak isteri ceramah Ustaz Azhar Idrus la. Ada jugak dia letak buku Kamasutra, dia tulis buku tu Islamic Sexual Guide Book, tapi yang tulis bukan orang muslim pun.


Ada juga dia keluarkan hukum pelik2 seperti onani hukumnya harus, tapi lepas tu kena bertaubat nasuhah pulak? Pelik2...


Dia juga seorang Vlogger yang ada channel Youtube sendiri iaitu SHEIKH HAJI RAJA IZZUDDIN SHAH R.A. Berikut adalah salah sebuah videonya yang mengajar Ilmu Hikmat Besi Kursyaini.


Ada juga 2 komen dari orang yang seperti percaya dan mahu belajar ajaran tersebut.


Dan ia tak terhenti setakat itu, pemuda ni sangat celik IT dan mungkin lebih celik dari ramai orang, bukan sahaja dia ada Blog dan Youtube channel, malah ada:

  • Dia juga ada akaun Scribd??? Aku pun takde akaun Scribd. Dengan total 9 ribu lebih orang dah baca dokumen dan e-book yang dia upload.
  • Last sekali, Twitter, malah sangat aktif bertweet sehingga hari ini dengan 329 follower... Aku pun tak aktif Twitter weh, pengikut tak sampai 10 orang pun.

Now for the conclusion time, based on my observation, ia tak semestinya tepat, cuma berdasarkan taakulan dan pandangan aku. Kalau tengok history dia tarikh dia create Youtube channel dia pada 21 September 2008, bermaksud dia dah berada di ruang cyber sekitar 4 5 tahun yang lepas. Based on username dia, dia ada guna nombor 62 kat belakang seperti raja62 dan dudin62, so aku assume dia lahir pada tahun 1962, which mean sekarang ni umur dia mungkin 50 tahun??? Tapi muka taklah nampak setua itu. Ok mungkin nombor tu ada maksud lain yang tersirat.

Kalau aku tengok kat blog dia, ada gambar dia waktu kanak2 tengah potong kek dengan budak kecik, gambar tengah panjat tangga seperti budak2 lain. So aku assume dia dibesarkan dengan persekitaran keluarga yang normal. 



Tapi kenapakah dia kini menjadi seperti seorang yang ada masalah mental? Mungkin ada sejarah hitam yang kita tidak tahu menyebabkan dia jadi macam tu, tapi yang pasti dia memang seorang yang sangat IT literate, siap ada komputer or notebook yang ada webcam, ada headphone + microphone, pandai photoshop boleh lak edit gambar dia dengan Fasha Sandha. Apa sebenarnya pekerjaan dia? Mana dia dapat duit beli benda2 tu dan belajar macam2 pasal Internet? Dengan siapa dia tinggal?

Aku assume dahulu dia seorang yang OK, banyak belajar pasal agama dan IT, tapi somehow dia messed up dengan keterujaan dia pada seks dan juga mengkagumi watak, jalan cerita dan kuasa2 yang ada dalam filem Star Wars serta ketaksuban dalam pencarian Imam Mahdi sehingga menjadikan dirinya tidak dapat berfikir secara waras lagi.

Ok aku rasa tu je yang aku dapat cungkil. Aku tak nak salahkan pemuda ni 100% walaupun dia mengaku dirinya Nabi atau Imam Mahdi sebab bagi aku pemuda ini mungkin ada masalah mental, tapi aku harap pihak berkuasa dapat mencari orang ini atau ahli keluarganya dapat mengambil tindakan agar pemuda ini dapat diberikan rawatan sewajarnya dan juga agar ideologi dan ajarannya dapat dikekang daripada semakin tersebar dan berleluasa. Benda ni mungkin orang nampak macam remeh dan tak ambik port kerana kita tahu ia adalah sesat, namun begitu akan ada juga orang yang berkemungkinan mengikut ajaran2 seperti ini, sebab tu Ayah Pin, Haji Kahar 'Rasul Melayu' dan lain2 ketua ajaran sesat ada sahaja pengikut mereka walaupun dah sah2 sesat. Tengok sahaja sudah 9 ribu orang membaca buku yang dipost olehnya dan juga seramai 300 sudah follownya di Twitter. Aku percaya bukan dia seorang sahaja yang macam ini, ada banyak lagi di luar sana yang mungkin belum lagi dikesan tapi sudah mempunyai beribu2 pengikut.

Tengok sahaja statistik di Malaysia berapa ramai orang yang ada masalah mental, terkini hampir 12% rakyat Malaysia hadapi masalah mental! Ni bukan jumlah yang sikit tapi banyak. Harap2 pihak kerajaan ada mekanisme untuk mengatasi atau mengurangkan jumlah pesakit mental ini agar ia tidak berlarutan dan meningkat lagi di masa akan datang.

Laporan berita berkaitan penyakit mental di Malaysia:




tags: blog sheikh engku izzuddin shah mengaku nabi rasul imam mahdi isteri fasha sandha masalah penyakit pesakit mental tidak boleh berfikir kurang waras gila isim tak betul sakit otak mentally retarded psiko pakar psikiatri ajaran sesat palsu haji kahar rasul melayu ayah pin syiah al-arqam abuya tareqat hukum onani melancap masturbation kamasutra

101 ulasan:

  1. ‌‌‌‌‌‌

    BalasPadam
    Balasan
    1. masalah mental ni memang berat. betul kata noob. even nampak lucu dan bodoh, benda ni perlu dirawat. ini mesti kurang kasih sayang. aduh

      Padam
    2. wahai beruk, adakah itu kamu?

      Padam
    3. tendai tu hapa?tahi betul gelaran-gelaran dia pakai..

      Padam
  2. -.-" Mengarut, da tade keje lain agknye.

    BalasPadam
  3. Pakwe Fasha Sandha rupanya....hensem

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu la kan,hensemmmm sangt \(-_-)/

      Padam
    2. aku harap Jejai tak tau pasal ni kehkeh

      Padam
  4. otak aku boleh meletup oleh ketahian ini
    sapa2 yg lembut hati pls tolong kawan kita ni
    aku takleh tolong takut aku lempang dia laju2 pulak nanti

    BalasPadam
    Balasan
    1. lempang je?aku siap hentak kepala dia kat dinding laju2

      Padam
    2. Bhai Taufik...

      Kalu gua... gua akan bagi dier hikmat 7000hp kat kapla dier... hahaha... kasi betul skit wayar dier... hahaha

      Padam
    3. Aku decode 62 :
      1). forever alone
      2). Lempang laju2
      3). Hentak kepala kat dinding laju2
      4). Rebus buku kamasutra bagi dia minum sampai berbuasir.

      pilih..
      :)

      Padam
    4. eeii tatot lah tite ngan nenek tebayan

      Padam
    5. amboi ganas sungguh
      sampai nak rebus2 ni

      dia ni kalau kena dakwa sekalipun mesti tak jatuh hukuman
      sebab mental disorder

      mental2 pon terer bab internet & it

      Padam
    6. hahah..aku rasa Len ni lg padan kalo nak dikapelkan dgn si zack the great hahahha XD

      Padam
    7. ustaz kata haram kapel2 nih
      nikah teruih la

      Padam
    8. jom taufik kiter nikah teruih :)

      Padam
    9. tu tofik jodoh hang ngan anon female kikikii XD

      Padam
  5. the dark side is a pathway to many abilities

    BalasPadam
    Balasan
    1. but yet,only disabilities that he gain.

      Padam
    2. ..and superpowers!! (dlm kepalahotak dia saja)..trololol kesian sungguh

      Padam
  6. Adoi. Ini buat sakit kepala juga. Tengok muka macam budak nerd. Jumpa di kedai mamak tengok bola mungkin takkan perasan masalah dia nieh. Dan Fasha Sandha????

    Amboi tingginya cita2.

    Separuh org fikir repekan di dunia cyber nieh adalah sesuatu yg normal. Dan repekan yg ini? Mmg buasir otak saya:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. lol.. muka yang kalau I jumpa kat ekdai mamak, I tunduk sebab takut kena sound zina mata. Hahahahaha... tidak ku sangka. hoho..

      Padam
  7. too absurd it feels like a troll

    BalasPadam
  8. aduh..taksub dgn FS ka camna??kesian dia.

    BalasPadam
  9. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hadooii
      org len layan star wars gak. ni dah tahap jedi master .adui2

      Padam
    2. dayteen kalau ada story2 best lagi bagitau lah

      Padam
    3. malaysia crisis taknak ulas? haha

      Padam
    4. no komen... tak nak campur hal raja2 huhuhu

      Padam
    5. hahaha ok ok
      si budak mesti taksub gile dengan starwars. semua scene die hapal kot
      ahhaha

      ok2
      nanti ada cerita best saya bagitau.

      Padam
  10. ye aku setuju, aku rasa dia ni mental retarded tapi pada masa yang sama dia mempunyai ability luarbiasa terhadap bidang IT..orang macam ni kena dibimbing balik..nak ngadukan kat siapa ye?

    BalasPadam
    Balasan
    1. mungkin boleh laporkan kepada jabatan agama kerana ia melibatkan ajaran dan ideologi sesat, mungkin selepas dah disahkan mempunyai masalah mental baru akan dihantar ke pakar psikiatri...

      Padam
    2. hahaha... sape kena troll kena ikut p pakar psikiatri jugak. :D

      Padam
    3. noob aku copypaste hang punya entry masuk cg
      ada yg ngaku dah repot jakim

      Padam
  11. kesian die skit mental..
    thehellwiththeworldtoday bleh kawan dgn die kot sbab die pun nmpk mcm skit mental..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama kes mcm thehellwiththeworldtoday taksub pada plain83. Itu baru tgk mata plain83 dah jadi gila belum tgk full body lagi.

      Padam
    2. hoi hoi hoi..cakap biar bertapis anon, aku sumpah cpu ko meletup kang..mulut aku masin gila ni saliniti 100ppt..hahah XD

      Padam
  12. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  13. aiseh... aku ingat ko je ade buasirotak noob. rupanya ade yang lebih buasir, siap ade kurap, kudis, panau segala.

    BalasPadam
  14. kurang kasih sayang kot..
    terlalu taksub ngn info2 dlm internet..
    klo die jmpe fasha depan2 ni.. ape la die nk wat..

    BalasPadam
  15. must....not...kill.....him...

    BalasPadam
    Balasan
    1. m..must...resist..t..to terminate..him ah wtf just burn it alive and make sure it doesn't evolve into something else that's more resistant ^^

      kidding kidding XD

      Padam
    2. evolve jadi mutan Booo... eh! sesuai dowh. Majin Bu.

      Padam
  16. may the force run from you..50-year-old crazy jedi.

    BalasPadam
  17. aku ingat dia nie foreveralone laa... nerd, geek apa saja gelaran sewaktu dgnnya nk mencari ilmu agama tp xleh lupakan hal2 bkaitan seks, harap sapa2 dpt bantu die ke jln benar, kalo 1 hari nnt die mungkin jd perogol bersiri

    BalasPadam
    Balasan
    1. mungkin boleh tubuhkan kerajaan star wars macam ayah pin tubuhkan kerajaan langit.

      Padam
  18. Hahahah.... gelak guling2 kat lantai. Obviously dia forever alone yang berangan jauh tinggi mencapai ketinggian kapal star wars. Aku pun boleh buat kerajaan kita mcm dia atas dasar kesengalan melampau. Noob aku lantik jadi Lord of the Noobs a.k.a Putera Patrcik untuk jadi ahli kerajaan mesti habiskan Vampire Diaries. Memiliki ketujuh-tujuh dragonball..
    Hahaha... so absurd.

    BalasPadam
    Balasan
    1. apa kau merepek ni shaitooon

      Padam
    2. ha,ada gaya sikit2 dah nak jadi mcm mamat tu..

      Padam
    3. zack, serius...sila ayat dia ni, aku tengok sesuai ngan jiwa ang zack wahkakakaka XD

      Padam
    4. jodoh zack dah ni..

      Padam
    5. Meh no Zack.. aku nak lantik dia jadi menteri penerangan UNIVERSAL AL-ISLAM STAR WARS SUFI TENDAI SINGA KNIGHTS ACADEMY II...
      Lokasi : Langit ke-7 bersebelahan dgn kampung Konoha.

      Suke tak?
      Tp make sure ada ketujuh-tujuh dragonball dulu la. Kalau tak merasa jigoku shoujo.

      Hahah..

      Padam
    6. Len ni serius rasa diri dia klakar, tapi haram tak lawak langsung.

      Padam
    7. biarlah dia nak buat lawak.aku rasa ok je lawak dia.ko menggelabah sgt kenapa,mesti kehidupan ko bosan,awek kau pun mesti boring dgn kau,tak fun langsong.

      Padam
    8. Hai Len,kita tiada jodoh..tetapi dipaksakan pula jodoh kita..oleh itu jom kita beromen di tepian pantai..

      Kasi ANON semua butthurt sambil stim tidak terkira xD kah3

      Padam
    9. ANON Butthurt tak boleh nak digest.

      Oh..... zack!

      'Hi....'

      Padam
    10. Hai balik Len,

      Awak comel ^^

      geget pucat jap,kasi Anon bertambah Pervert dan butthurt melampau xD

      Dush!sepak bontot lelaju xD

      Padam
  19. Bhai Noob...

    Ini giler isim nih... tue la... ilmu basic islam pon cacamarba tabley nak folo dan amal... terus belajar level tinggi... tue yang jadi macam tue...

    Tapi takper... kalu mamat nih diantar berguru ngan gua... rasanyer gua boleh sesatkan dier lagi teruk... hahahaha..... kasi mereng semereng-merengnya.... hahaha..

    Gua kesian kat dier.... rasanyer masih tidak terlambat lagi untuk diperbaiki kapla otak dier... hahaha....

    BalasPadam
  20. Kang ada lagi yg claim bercakap dengan semut pastu nak serang Putrajaya guna light saber satgi ni.

    BalasPadam
  21. Siyes muka macam nak mintak penyepak

    BalasPadam
  22. Harap dia mampu dibimbing balik ke pangkal jln..stuju dgn penulis...mungkin ada mental prob....

    BalasPadam
  23. tak perlu mungkin2..mmg dah sah

    BalasPadam
  24. Seorang yang kesunyian yang mencipta fantasi dan hidup didalamnya..membaca tanpa memahami+rendah diri+kesunyian+halunisasi+psychology problem+kurang kasih sayang+kurang perhatian.

    Mencipta Fantasi beliau adalah yang terpilih oleh Allah dan menjadi Alam Star wars Sebagai dunia fantasinya dan sudah pasti si Fasha Sandha sebagai permaisurinya.

    seseorang akan create sebuah dunia fantasi sekiranya dia seorang yang gagal dalam dunia nyata.

    Mudah banget gan mau membaca apa yang ada di pikirannya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha..gaya ayat zack sama la dengan berok..wah2,patutla...

      Padam
    2. bukan halunisasi tp HALUSINASI, ngekkk..mcm ni legend? aiseyman..

      dey ko kata seseorang tu akn create sebuah dunia fantasi sekiranya dia seorang yg gagal dlm dunia nyata?? abis si penulis Henry Potter tu buat duit milion2 hasil karya fantasi dia tu mcm mana? legend legend...puiii

      org mcm kau yg selayaknya jd forever alone..huahuahua

      Padam
    3. aku pun sunyi gak, mintak simpang la jadi mcam mamat ni. haha

      giler psy-ko!

      Padam
    4. mocha, lps solat nnt kamu mintak doa kat Allah taala supaya cpt dipertemukan jodoh ya...berusaha biarlah bertempat dan bermatlamat ke arah jalan yang diberkati Allah S.W.T ^^

      Padam
    5. tq plain83. sori la kwn2 kat sini. takder niat nak komen bukan2 kat sini. just luah perasaan kpd orang yg aku tak kenal. tapi mengadu pada allah lagi bagus mcm kamu kata.

      Padam
    6. zack adalah zack..beruk adalah anon adalah kemungkinan besar ok.. xD

      Anon 4.42 ptg..kang aku cakap bangang marah..Dah terang bangang oii aku ckp ORANG YANG GAGAL DALAM HIDUP(BANYAK SEBAB GAGAL DALAM HIDUP-CONTOH GAGAL DALAM BERCINTA) akan cenderung create dunia fantasi sendiri.

      Hal yang sama yg penulis harry potter tu..dia pun sebenarnya seorang yg gagal dalam dunia pekerjaan dan muflis..sebab tu dia create dunia harry potter..dunia magic..tapi si penulis harry potter create fantasi kearah yg positif,manakala mamat starwars kearah GILA BABI.

      Ada paham anon?sape plak nak kena rejam pas ni? NEXT! keh3 xD

      Padam
  25. helo bro semua aku nak tunjuk kat korang blog aku seryum.blogspot.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. apa barang ko ni anon nak introduce blog sndri pstu komen pakai tanpa nama??? wth...

      Padam
  26. berok ni merajuk ka?putus asa nak idup dah kot..dok kena kutuk ja memanjang.haha

    BalasPadam
  27. ultimate troller mamat ni haha , nk fasha sanda je hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Follow on twitter mesti jadi sangat terhibur dgn living troll.

      Padam
  28. Hadoiii.. samting rong samweh... koh koh koh

    BalasPadam
  29. Balasan
    1. biskot apsal letal icon sandwich? XD

      Padam
    2. *letak

      aiseh typo oh pkul 3.41pg suda, pg smlm bngun awl ohhh aku zzzz dlu tata kawan2 ^^

      Padam
  30. kesian...kesian...kesian....kesian....

    wednesday wordless.....:( kesian

    BalasPadam
  31. Tahap masalah mental beliau hampir ke tahap maximim & perlu dibimbing.

    BalasPadam
  32. oh man! aku xtau nak gelak ke atau nak kesian dgn mamat tu. if he made it as a joke, damn, it was a bad joke. tp kalau sebab dia ada masalah mental, hanya org yg benar2 mengenali beliau saja yg boleh tolong. kita cuma berharap agar followers beliau x terpengaruh dgn fahaman dia. hahahah seriously, man! star wars? kama sutra? fasha? wtf hahahahah...

    BalasPadam
  33. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  34. Tahap mcam ni dh kene mengadap doktor. Alam fantasi dia bawak pengaruh ke alam realiti?

    BalasPadam
  35. Damn. Buat malu fans Star Wars jer. Sodok lightsaber ke bontot die!

    BalasPadam
  36. serius~ aku nak tanya~

    #1 dia trololo ke dia serius ??
    #2 kalau dia trolololo~ lantak dia la, kalau dia serius, meaning dia halusinasi~ tapi OK la, halusinasi kadang2 melayankan~

    ingat tak luqie bolkiah ?? si anak angkat sultan brunei yang tak kesampaian tu~
    (
    bagi aku, bila menemui kes macam ni, aku tak blame 100 percent pada dorang~ macam hang cakap la, ada sejarah hitam yang buat dorang jadi macam ni~ tapi, at least i believe that their imagination are great, as great as their fantasy~ tak terkejut bagi aku jika tiba2 dorang ni keluarkan teori ape lancau universe spacetime special relativity~ cumanya, mereka tak salurkan/gunakan imaginasi tu ke jalan yang betul~ belajar ilmu tak ada guru~ diri sendiri tak tahu hala tuju diri~ diri sendiri tidak kenal apa hakikat & makrifat diri sendiri~ secara jujurnya, aku nak jumpa dorang ni face to face~ mau slow talk sikit pasal setiap masalah ada penyelesaian, setiap penyakit ada ubat kecuali TUA & MATI~ apepon, langkah pertama adalah mengakui yang kita sudah tersilap jalan~ (^_^)v

    aku sendiri pun ada fantasy~ aku percaya suatu masa nanti aku penguasa ekonomi dunia~ aku jatuhkan sistem ekonomi-perbankan yahudi adam smith ni~ aku ganti dengan sistem aku sendiri,hahahahaha~ paranoid gila, kan ?? tapi itu dulu la~ sekarang dah sedar diri~ skill yang sama digunakan untuk cari makan~ huhuhuhu~

    "great imagination come from great minds"

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nice story. Needs more dragon.

      Padam
    2. don't forget 'ball' in front of dragon.
      So it will become dragonball.

      Padam
  37. nak gelak guling-guling pun ada....
    kesian pun ada.

    BalasPadam
  38. Klakar la Mr PON dekat bahagian komen blog ni~ahaks
    http://shafinazm.blogspot.com/2012/07/shafinazs-day-out.html?m=1

    BalasPadam
  39. sekali tengok orang ni mcm ada Asperger Syndrome. otak pandai tapi kemahiran bersosial seperti cara-cara bergaul, ekspresi muka dan gaya bertutur dan pemikiran tentang dunia sekelilingnya agak terbatas atau terencat.

    BalasPadam
  40. weii! thanks man! artikel nih menyedarkan aku...taubat nasuha lagi! nyaris aku nak tulis dan mengaku aku Nabi ke 26 pilihan Tuhan sikit lagi aku najk jadi sewel macam mamat kat atas nihhh...tak sangka siott...spesis macam aku ramai rupanya! again...thanks!

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.