Iklan Leaderboard

Jumaat, 11 Januari 2013

25 Segmen Movie - Lincoln


1. Juga download torrent kerana kita tidak mempunyai banyak filem menghargai sejarah sendiri apatah lagi negara berpaksikan Yahudi seperti Amerika.

2. Lakonan powerhouse dari Daniel-Day-Lewis dan mendapat pencalonan Academy Award lagi. ( Beliau adalah contoh seorang pelakon yang bagus)

3. Memaparkan keadaan di mana Abraham Lincoln sebelum kelulusan 13 Amendment berkenaan perhambaan.  http://en.wikipedia.org/wiki/Thirteenth_Amendment_to_the_United_States_Constitution dan sebelum ditembak mati.

4. Juga memaparkan demokrasi  di mana matlamat menghalalkan cara untuk mencapai keputusan yang baik melalui ugutan, rasuah dan penipuan. Tapi matlamat yang betul ( Perhambaan terhapus).

5. Nanti pasti banyak ahli politik komen dekat sini.UMNO cerca PR. PR maki UMNO. Kebiasaan orang kita yang menegakkan fahaman politik masing-masing.Mungkin mereka tidak sedar politik moden ini adalah penuh dengan penipuan dan permainan minda dan kata-kata makian secara berhemah.

6. Kekuatan filem ini adalah menunjukkan nilai kemanusiaan seorang presiden dan tokoh yang paling dikenali di dunia.

7. Info Lanjut...http://en.wikipedia.org/wiki/Lincoln_%282012_film%29


25 ulasan:

  1. ni bukan cerita pemburu vampire ek..

    BalasPadam
  2. mohon link donlod kalau ada huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. klu nak cartoon menarik di hentai hahaha,klu nk movie kat thepiratebay~~

      Padam
  3. Salah UMNO-BN!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Uhuhu filem kisah jibby dan big mama badak ade x?

      Padam
    2. betol2..semuanya salah umno-bn...sokong anwar ibrahim!!marilah kita turun beramai2 distadium merdeka ini ari..lets go

      Padam
  4. sini aku nak cadang kepada yang belum tengok.

    1. american history x. pelakon john connor(child) terminator 2.

    2. shawshank redemption. ala prison break.


    nanti aku tambah lagi kalau aku ingat.

    BalasPadam
  5. negara kita banyak la filem menghargai sejarah mcm bukit kepong,sarjan hassan,leftenan adnan dan mcm2 lagi,dan yg terbaru tanda putera,cuma juak2 pembangkang je yg tak reti nak menghargai sejarah dan pejuang2 kemerdekaan terdahulu,si mat indra komunis juga yg mereka angkat jadi wira.fuckatan memang dah terdesak sgt sampai sanggup merosakkan keamanan negara yg telah 55 tahun kita kecapi

    BalasPadam
  6. Balasan
    1. Dzulqarnain yang mana satu ? Versi Macedonia atau versi Parsi?

      Padam
    2. Kisah di dalam Quran tidak sesuai diberi gambaran grafik.Filem ,animasi atau sebagainya. Kerana boleh mengundang kontraversi dari segi penceritaan, kesan kepada pemahaman Quran itu sendiri.

      Padam
    3. terpulang pada pengolahan anda. :)the most important is kaji dan faham dan bandingkan. baru yakin. maaf ya ^_^ ni pandangan peribadi.

      Padam
    4. Kalau sudah dikaji ,difahamkan , dan diyakinkan ...Macam mana dengan penerimaan ? Maaf ,pandangan peribadi anda tidak boleh diambil kira. Mungkin anda seorang yang berfikiran terbuka..tetapi tidak dengan umat Islam yang lain. Isu penceritaan Kisah Al-Quran adalah sesuatu yang sensitif untuk dikomersilkan dari segi filem atau media grafik yang lain.

      Padam
    5. Allahu rabbi.. sy tak bermaksud begitu..
      Tpi klu bolh gabg2kan hasil pmbacaan semua, seronok jugak tuh tak payah komersialkan ..kita bercerita saja di sini.Islam sifatnya Inqilabiyyah takkan berdiri bersama Jahiliyyah,tapi berdiri atas keruntuhan Jahiliyyah

      Moga Allah tunjukkan kita jalan yang lurus. :)

      Padam
    6. Ya..amin..dari segi bacaan memang boleh diterima ..tapi dari segi grafik...Maaf..umat Islam masih belum boleh bersedia.

      Padam
    7. cik lin mesti pergi stadium esokkan?sy pun pergi jugak,harap2 sy dapat bertembung dgn cik lin mana tau ade jodoh hihihi

      Padam
    8. Kisah nabi musa membelah laut dan juga banjir besar nabi noah kan ada di buat filem oleh mat salleh mengikut versi injil.

      Dlm islam.. Manusia xbleh blakon dan menyamakan diri sbg rasul.

      Padam
  7. aku rasa cuma entry dan balasan komen PON jer yang sedap dibaca. lain2 tu kaku je..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Encik iLabyrinth boleh membaca Entry PON sahaja. Tak perlu baca yang lain-lain.

      Padam
  8. beruntungnyer sapa yg dapat memperisterikan cik lin si pipi merah..insyaaallah bahagia dunia akhirat..hehe

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...