Iklan Leaderboard

Selasa, 30 September 2014

29 [18PL] Maksud ale uto, lanjiao dan nokharom

Perkataan2 baru seperti Ale Uto, Lanjiao dan Nokharom banyak digunakan oleh warga internet Malaysia, lebih2 lagi setelah dipopularkan oleh fanpage2 troll popular seperti Amran Fans yang dah suam2 kuku. Perkataan2 ini menjadi trend dan diikuti oleh pelbagai lapisan netizen dan keyboard warrior dari yang muda sampailah yang tua, tanpa mereka tahu apa maksud perkataan tu pun. Malah ada yang siap buat design baju menggunakan perkataan2 tersebut.

Namun tahukah anda apa maksud dan makna di sebalik perkataan2 tersebut?


Ale Uto = Kepale ButohApa itu butuh?
Di dalam kamus dewan butuh membawa makna kemaluan laki-laki.

Lanjiao = Lanciau = Lancau
Apa itu lanciau
Malaysian Hokkien word for penis
Tua (tooar) lanciau - big dick
Lanciau lang - dickhead (annoying person)

Nokharom = Anak Haram
Apa itu anak haram?
Anak yang terhasil atas hubungan luar nikah lelaki perempuan yang bodoh.

So janganlah guna perkataan carut tu terutama mak bapak, janganla suka2 panggil anak korang dengan ale uto, lanjiao, nokharom dan lain2 perkataan carut.



* Tambahan: aku pernah terjumpa ada budak kecik yang masih sekolah rendah guna perkataan Kimak kat FB, bila aku sound dia apsal main mak mak, dia cakap bila masa dia cakap mak? Dan bila aku tanya dia tahu tak apa maksud Kimak, dia tak tahu.

Kimak = Pukimak
Mengikut Wiki: Pukimak merupakan satu perkataan yang amat tidak sopan dalam Bahasa Melayu. Perkataan ini berasal daripada perkataan slanga "Puki" (faraj) dan "mak" (emak) yang mencadangkan wujudnya perhubungan seksual sumbang antara seseorang dengan ibunya.[perlu rujukan] Perkataan pendeknya adalah kimak. Perkataan ini biasa digunakan untuk mencari gaduh dengan menjengkelkan mereka atau menunjukkan kemarahan terhadap seorang individu.

So korang dah tahu maksud perkataan2 kotor dan kesat ni, so tolong berhenti dari gunakannya. Kalau ada yang mencarut guna perkataan2 ni, cuba tanya diorang tahu tak maksud perkataan tu. Kalau diorang tak tahu, korang tampar kepala dia ketat2.




tags: maksud makna perkataan ale uto kepala butoh butuh lanjiao lancau lanciau nokharom anak haram pukimak kimak puki mak penis kemaluan lelaki perempuan zakar faraj kata kesat kotor fuck motherfucker carut mama i love you

29 ulasan:

  1. arwah opah aku takde cover2 dulu... semua perkataan kat atas dah sebati dah dengan diri aku... tapi takde plak aku nak guna..... tapi budak2 sekarang main sebut je... hahahaha syiok sangat sebut tapi tak tau maksud kebenda....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam 1rasuah,

      Bila jawatan tukang ajar diberi kepada orang tak cukup ajaran maka lahirlah sampah insan. Bayangkan mereka ini dulu kawan-kawan anda yang rendah intelek dan rendah akhlaknya tak dengar cakap guru dan ibu bapa tiba-tiba diberi degree di KU mana tah orang tak pernah dengar. Bila grad jadi beban kepada rakyat. Graduan pandai terpaksa berebut jawatan dengan mereka, pekerja am terpaksa diimport dari luar menambah jenayah. Jawatan mulia seperti guru diberi pula kepada penjenayah yang terkenal waktu di sekolah dulu tidak pernah naik pentas kecemerlangan dan rosak akhlak maka lahirlah sampah insan perogol kanak-kanak.

      KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya.

      Padam
    2. Ko dah kenape setan???

      Padam
    3. Tak tau guna jgn pakai tak tahu erti jgn guna bak pepatah melayu "jangan kerana mulut badan bisana" berhati hati lah bila yg suka guna perkataan itu..... cik adik.....

      Padam
  2. baru kutahu maksud ale uto..takleh nak teka sebab biasa tgk org tulis, tapi tak tau nak sebut cemana :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Seriously konek pendek30 September 2014 8:58 PTG

      mmg tau ale uto maksud kepala butuh tp ko boleh troll org yg x tau dgn beri maksud ale uto = singkatan kpd i love u too

      Padam
  3. noob kasi open sket pingat emas malaysia wushu kena tarik balik >.<

    BalasPadam
  4. Hahaha.. pada aku, semua ni adalah perkataan wajib yg biasa di mulut. Tapi kene guna dgn tepat, baru berkesan.

    Contoh 1: cakap tak pernah jatuh ( merendah diri), yapi buat kerja serupa kepala butoh!

    Contoh 2: Lihatlah dalam kes MB Selangor, bagaimana Haji Hadi telah mengkepala-butohkan Wan Azizah. Sungguh erotik sekali seninya membuat statement u-turn. Kendian cakap tak layak jadi MB sbb tak berkebolehan. Yg stimnya lagi, majlis ulamak PAS juga telah turut mempukimakkan Wan Azizah dalam muktamar PAS baru2 ni walaupun Presiden PKR adalah rakan politik dalam PR.

    Sekadar contoh nyata. Walaupun aku penyokong PR, tapi statement tu xder la sampai nak berkelahi. Malah sbg nasihat yg birahi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kah kah! yall laa

      Padam
    2. nasihat yg berahi.....................................hhhhmmm

      Padam
    3. berahi betul aku dgr nasihat ko ni.hahahaha

      Padam
  5. macam yal mana ? terlupa nak tulis ?

    BalasPadam
  6. Meran kuat carut,tapi dia jela yg mampu buat aku gelak kebelakangan ni.

    BalasPadam
  7. Ale utoo la noob... pukimak lanjiou nokharoommmm sungguh puiihhh

    BalasPadam
  8. kentut kt muka siRosli. proo0000o0t

    BalasPadam
  9. Budak2 suka guna2 ayat2 yg terkini supaya nmpk up-to-date...so main guna sebarang smpi x tau maksud sebenar. Perkataan Havoc sebenarnya Rusuhan..tp ramai org anggap maksudnya mcm hebat/happening....

    Sbnarnya kalau parent x pantau x kira dlm,luar rumah atau dlm akaun FB diaorg...mereka akan buat apa mereka suka mcm xde benda salah berlaku.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Seriously konek pendek1 Oktober 2014 9:36 PG

      bodoh punya ayam. havoc maksudnya malapetaka. riot barulah rusuhan

      Padam
    2. hahaha..havoc tu lebih kepada buat kecoh buat ramai macam yang ayam selalu buat

      Padam
    3. Yam, duk kat Afrika kew??
      Muahakhakhakhak..

      Padam
  10. haram J, g mam,

    BalasPadam
  11. dulu nak mencarut kepala butuh..panjang sikit. sekarang ale uto pun boleh..lebih mudah disebut dan kadar dosa mencarut yang disebut lebih pantas beberapa detik. Mohon singkatkan lagi menjadi aleto.

    BalasPadam
  12. mencarut marut la semue ,,, tapi makin kurang kate2 yg lebih beradab ,,yg kurik itu kundi ,yg merah it saga ,yg baik itu budi ,yg indah itu bahasa ,bahasa menunjukan bangsa ,bangsa berjaya bangsa yg indah dan lemah lembut tutur kata tapi lantang di medan pendusta ,, semue kate bukan dosa tapi pahala cara hidup diperintah yg esa... nasihat untuk diri sendiri mengelak lubang lubang gelap dan busuk pemikiran cara org hari ini ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Senang, habaq la hang ni nabi. Suci dari dosa. Bapak hang maksum gitu. Abeh citer.

      Padam
  13. g kemam korang sumo

    BalasPadam
  14. madafaka es ol buscit la uolz.. Menceprot dlm omputeh Hahahahahahahaha

    BalasPadam
  15. amran...buritan cmna??aku p medan org sana dok memburitan sungai..musykil aku

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...