Iklan Leaderboard

Sabtu, 7 November 2015

10 Tak nampak macam orang Melayu Islam pun?

Orang Melayu Islam zaman sekarang, dah ramai yang tak nampak macam Melayu Islam.


P/S: Masanya semakin hampir... Buku Buasir Otak: The Komik yang terbaru akan terbit, bukan 1 tapi 2!!! Pre-order atau tempahan awal akan dibuka, nantikan pengumumannya.




tags: lawak viral tak nampak macam orang melayu islam pun takkan nak bawa pakai ha marah

10 ulasan:

  1. Dah mengaku Islam.. gitulah caranya. Mat saleh (raheem green dan yusuf estes) berceramah pasal Islam pun.. masih meneruskan gaya hidup lama. Kat rumah masih biasa deal ngan anjing. Jenuh samak pun x dak masalah..

    Islam Melayu jenis suka menayang2 Islam terutama bila dia dlm keadaan benar. Islam jenis munafik, berpuak2 dan bermazhab2 yg lebih superior drpd mazhab org lain. Bila salah standard la menikus. Bila dia benar dan untung ikut selera jubonya.. akan diteriak hingga 7 petala langit bumi cakrawala akan dengar dan gerun.

    Bila la meleis nak maju-maju. Buat apa x pernah reti nak fokus. Banyak soal bertalu2.. gelojoh bersoaljawab.. akhirnya xtahu mana kepala mana ekor.. kedua2nya berkelahi..dan menjadi musuh abadi..

    Pada aku..xde gunanya membuat koreksi dlm dunia melayu.. juga dunia islam melayu.. x berkesudahan bergaduh.. lebih menyembah mazhab masing2 berbanding tuhan.. Quran Hadis x dirujuk.. entah baca pun x reti.. akhirnya ditipu ulamak2 sendiri.. ASB sudah berani harus.. riba sudah menjadi kewajipan untuk memakmurkan ekonomi islam.. ulamak mufti buat pekak badak tak ubah spt paderi kristian mengajar umat kristian yg malas membaca dan kaji bible yg melarang memakan babi, minum arak, bersunat dan menyembah tuhan bukan manusia..

    Entahlah.. selagi ikut pendapat manusia..malas rujuk suruhan tuhan dan nabi...lagha dgn nafsu sendiri. inilah bala menimpa2 yg kita terus dapat..

    BalasPadam
  2. Teaser-teaser camni yang buat jiwa lara ni...
    Hahahaha

    BalasPadam
  3. Noob,klu nk masukkan karakter islam dgn mode kartun/penulisan berfokus melayu mcmni lebih baik untuk tidak highlightkan bahawa melayu itu mesti islam seluruhnya.kt negara lain bangsa melayu tu tak semestinya Muslim, ada yg masih Hindu Buddha Kristian Pagan Animisme dll. Begitu juga dgn bangsa lain walau bangsa Arab sekalipun.
    Jgn beranggapan sesuatu bangsa itu kononnya harus sempurna Islamnya, kita dijadikan pelbagai warna kulit/bangsa hanya untuk mudah saling mengenali 1 sama lain. Melayu itu sendiri asalnya animisma,Hindu Buddha sebelum kedatangan Islam. Elakkan berfikiran spt meleis , (aku Dan bangsa melayu aku sgt baik dan mesti alim, klu kamu sebaliknya maka kamu bukan terdiri dari melayu MALAYSIA seperti tafsiran kami...) BTW aku melayu yg tak poyo.

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu sebb dia tanya nokhorom x fhm ke bertanya dulu apa bodoh la bin lembab ko ni badigol sungguh melayu jatuh sebb suka perleceh budaya bangsa sendiri lebih agungkan budaya luar ikut pala dia jaaa...

      Padam
  4. prooooOOoOoOoOoooOttttTtTTtttTtT !!! d muka sirosli.

    BalasPadam
  5. ha marah, marah...adoyai!
    hahahah
    #deep

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...