Iklan Leaderboard

Ahad, 29 November 2015

8 Politik dan mengungkit jasa berpisah tiada

Masalah ahli politik kat Malaysia ni adalah mereka suka mengungkit. Ungkit jasa, ungkit kebaikan, ungkit sumbangan, ungkit janji walaupun berlambak2 lagi janji yang mereka mungkir semata2 agar mereka terus kekal berkuasa. Bagi aku kita ni janganlah asyik nak mengungkit jasa kita sahaja macamlah orang lain langsung tiada jasa dan sumbangan mereka. Kadang2 benda2 macam ni, kenyataan2 merapu macam ni yang buat orang benci dan meluat.

Pelukis: Aujinz. Layari blog beliau Lanun Ranggi.


Btw lately ni jarang aku tulis pasal politik. Politik ni tiap2 hari ada je isu dia, tapi memandangkan ini bukan blog politik, maka aku akan komen pada isu yang besar2 yang aku rasa perlu bagi pandangan sahaja. Selain daripada itu, baca jelah kat berita atau Fesbuk2 macai, atau paling tidak pun BELI BUKU BUASIR OTAK: THE KOMIK yang terbaru ni, banyak isu2 semasa yang ditonjolkan. Serius, tak rugi korang beli.


* Komik di atas adalah sedutan daripada buku Buasir Otak: The Komik [REVOLUTION] yang baru. Ada banyak lagi komik menarik di dalam buku Buasir Otak: The Komik ini. Untuk membeli boleh klik pada gambar di bawah:

Buasir Otak: The Komik




tags: ahli orang politik ungkit jasa kebaikan sumbangan ceramah bn barisan nasioanl umno pkr dap pas pan pakatan rakyat pr harapan

8 ulasan:

  1. Proot!! kat muka Tanpa Nama arghhhh legaaa~~

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aik,? Takkn proot je? Selalu proooooTTTT, lega baq hang? Apapun creeeeeett dimuka ko

      Padam
    2. ProoooOoooootttTTTTtttTTT d muka sirosli. argh lega baq ang..

      -Presiden KOTE-

      Padam
  2. Ayat kartun tu mmg ku sokong sangat.. Nmpk sngt x ikhlas setiap pemberian.. Tanpa kita sapa lah mereka..

    BalasPadam
  3. hmm kena dengan situasi kita kat malaysia ni. hahaha

    BalasPadam
  4. promosi adalah untuk melariskan produk. baik apa pun produk yang hendak dipromosikan waima produk awan larat, ia adalah dibenarkan. apa saja kaedah yang digunapakai tidaklah jadi isu kalau ianya beretika dan tidak bersalahan dengan peraturan. tak perlulah ia dijadikan bahan sindiran.

    BalasPadam
    Balasan
    1. terbaik bro kedepan @ sirosli

      Padam
  5. Aku harap para ahli politik pun beli komik ni. Biar nampak sikit realiti di sebalik kesenangan mereka yang sementara.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...