Khamis, 29 November 2012

61 Skandal seks seorang wanita dengan pemimpin

Pendedahan EKSKLUSIF - Gambar Paula Broadwell, wanita yang mempunyai skandal seks dengan pengarah CIA, General David Howell Petraeus. Baca lagi di Sinar Harian.





Akibat skandal dan hubungan sulitnya telah kantoi oleh FBI, maka beliau telah meletak jawatan serta merta sebagai Pengarah CIA.

Gua cau dulu ye - David Petraeus.

Terdahulunya...

Gua nak letak jawatan - David Wu.

Maaf, aku nak balik, aku juga letak jawatan - David Campbell.

Pemimpin luar negara apabila dah kantoi ada skandal seks seperti 3 David ini, mereka terus minta maaf pada masyarakat dan letak jawatan. Walau hubungan seks bebas bukan menjadi sesuatu yang asing bagi mereka, tapi apabila melibatkan pemimpin2 negara, mereka mengambil serius isu moral tersebut dan boleh menyebabkan mereka hilang jawatan. Lihat di Wiki ini senarai ahli politik US yang pernah terlibat dalam skandal seks serta hukuman yang mereka terima. 

Tapi kita di sini pula dah terbalik, macam bukan suatu kesalahan besar. Apabila ada yang kantoi seperti kes sebelum ini, tak perlu letak jawatan, kalau nasib baik dapat peluang kedua dan hanya kena hukuman ringan. Malah ada yang menganggap isu ini hanya isu moral yang bersifat peribadi yang tiada kaitan dengan pekerjaan dan jawatannya, so tak perlu letak jawatan kerana mereka menjalankan tugas dengan baik.



Baca lagi di BeritaSemasa berikut:

Kes Khalwat “Peringkat Tertinggi” Kementerian Kesihatan Malaysia. Berikan Mereka Peluang Kedua!!
Ketua Pengarah Kesihatan Kena Gantung Tugas 2 Minggu VS Gen Patraeus Letak Jawatan?

Apa kata anda? Adakah anda rasa apa jua masalah moral seseorang pemimpin seperti skandal seks itu adalah hal peribadi mereka sendiri dan tidak perlu dikaitkan dengan kerja mereka, as long mereka menjalankan tugas dengan baik, ikhlas, amanah, fatonah dan tak makan rasuah? Adakah sekiranya anda tahu bos anda ada skandal seks seperti di entry ni, anda akan diamkan sahaja dan buat tak tahu kerana bagi anda itu hal peribadi dia, yang penting dalam pekerjaan dia tak kacau periuk nasi anda?

Kalau di Jepun, biasa kita lihat pemimpin di sektor awam atau swasta itu sendiri meminta maaf kepada rakyat atau pelanggan mereka dan sanggup bertanggungjawab atas apa jua kesalahan dan masalah yang berlaku disebabkan oleh pihak mereka. Di Malaysia? Sangat jarang sekali kita lihat ada pemimpin yang sanggup mengakui kesalahan, merendahkan diri untuk memohon maaf dan bertanggungjawab atas apa jua kesalahan, lagi tak nak mengaku kesalahan adalah, pastu dok pusing kona sana sini pindahkan kesalahan pada orang lain pulak dan buat macam takde apa2 berlaku. Berbeza tak?









tags: paula broadwell photo picture former military officer co-author biography david howell petraeus commanding general sex scandal resignation skandal seks gambar david wu david campbell bill clinton monica lewinsky hukuman ketua pengarah kesihatan kp dr hasan abdul rahman gantung kerja wan syarifah nooraazmanita khalwat peluang kedua timbalan ketua setiausaha ksu strategik kementerian belia dan sukan datuk salim parlan bekas pembantu peribadi nur diayana norslan tangkap khalwat hotel minta maaf letak jawatan jepun japan leader bow apologize tunduk minta maaf tepco president tsunami victim sony toyota

61 ulasan:

  1. kata malaysia, smuanya boleh...malaysia boleh

    BalasPadam
    Balasan
    1. nak bagitau malaysia boleh lah tu..

      Padam
    2. Hancur Anwar Ibrahim! KO Anwar, KO Anwar!
      Dah banyak skandal (Liwat, main bini org, china doll, Liwat 2.0)pun masih bernafsu nak jadi PM! Celaka betui!

      Padam
    3. Ostad Badrol PAS pun masih jadi pemimpin... kena tangkap khalwat kat hotel 2 pagi dgn bini org pun masih jadi pemimpin PAS.. Celaka betui!!

      Padam
    4. Mat Sabu pernah kena tangkap Khalwat naik pangkat jadi timbalan parti!! Celaka betui!!

      Padam
    5. Chua Soi Lek kantoi cctv main dengan perempuan simpanan terus letak jawatan menteri..

      Padam
    6. Pun celaka betui!

      Padam
    7. si elisabeth wong main kongkek pun si khalid tetap simpan...Malaysia memang ngara vangang.

      Padam
  2. Apabila hidup tiada keseimbangan maka begini lah jadinya. Apabila saudara PON melihat dari satu sududt sahaja maka nampak lah baik nya orang asing berbanding orang kita sendiri. tapi sebenarnya sama sahaja. 2x5.

    BalasPadam
  3. 1st!! serius ke aku first??!! damn!! pecah rekod hari ini dalam sejarah!! blog obey gemuk xpernah lagi sial!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. aaarhh!! kacau daun 3 ekor berok kat atas ni komen dulu dari aku!!

      Padam
    2. Tak apa saudara. Cuba lagi lain kali. Rezeki Tuhan itu berada di mana2 sahaja. Selagi kita berusaha akan berhasil juga hedaknya. :)

      Padam
    3. wah! ayatmu membuatkan aku jatuh cinta..sudikah tuan hamba menikmati kaki aku beralaskan but DM siap berpaku? ^_^

      Padam
    4. ayat2 yang saudara jatuh cinta akan nya dari seorang yang belum lagi layak diberikan pujian seperti itu, menyedarkan diri yang masih lagi banyak kekurangan yang perlu ditampung. Apa yang baik dari Tuhan dan yang buruk dari diri ini. :)

      Padam
    5. kalau dah butthurt tu xpayah nak tunjuk cool lah bro..nak ke xmenikmati but DM aku ni? 100% ori..hahaha

      Padam
    6. Tak abis2 dgn DM kau. Bajet punk.

      Padam
  4. aku rasa yg ni lg berat..

    http://www.youtube.com/watch?v=pTMejpySXZw&list=HL1354120152&feature=mh_lolz

    clue: 1881

    ko rasa depa ni sanggup nak mintak maaf x?

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau hidup segan mati tak malu lantak depa la. Depa ni umpama puppet. orang pun tak berapa nak kenal.

      Padam
    2. CSL ok je minta maaf hehehe
      masih jadi presiden MCA lagik

      Pasal youtube tu hmm
      Rasa satu malaysia dah tau perangai kaum kerabat depa..
      Boleh letak jawatan sebagai ketua agama ke?
      Baru keluar kenyataan bidas nurul Izah terus keluar Video kat london
      Now keluar kes warga filipina pulak adeh..
      Mau sakit jantung..

      Padam
    3. Sultan mahupun rakyat biasa tidak dipisahkan dengan darjat. Jika mereka (pemerintah) melakukan apa yang nampak silap pada pandangan rakyat, rakyat bertanggungjawab menasihati mereka. Jika mereka zalim, gulingkan lah mereka. Jika mereka tahu apa yang betul, mereka tak akan ego dan mengaku kesalahan dengan malu yang membawa kepada erti dan perbuatan seorang pemimpin yang bertanggungjawab.

      Padam
    4. Take boleh BuKa pula 1881 tu

      Padam
    5. Dah kena blok..benda mungkar memang cepat kena blok (baca yang melibatkan golongan tertentu sahaja)..hohoho

      Padam
    6. no komen pasal benda ni, dipetik dari seorang komentar di http://uncleseekers-v2.blogspot.com/2012/11/sultan-perak-atau-kerabat-part-19.html:

      "wilhelmina said...

      TERKINI : Amaran Dari Cawangan Khas
      Bhai… baru kejap tadi gua dapat call… dari kengkawan gua kat Cawangan Khas Bukit Aman … diorang mintak gua sampaikan maklumat nih kat semua rakan blogger… Diorang mintak jasa baik lu orang dan gua gak supaya jangan menyebar luaskan video dan gambar berkaitan dengan majlis sambutan 1881 Sultan Pahang dengan anakandanya di London tue.
      Kawan-kawan baik gua kat Cawangan Khas mintak supaya semua blogger chill out bab isu nih…. supaya memudahkan diorang agar tak perlu banyak buat kerja nak siasat para blogger dan facebooker serta twitterer …. Sebab diorang tak larat nak layan songel dari Istana… kalu tidak… takder kerja lain la diorang asyik nak kena layan jer geng Istana nih….
      Jadi… tolong aaa… tolong jangan susahkan rakan kiter kat dalam Cawangan Khas yer… yang dah terlepas diupdate dalam blog tue… kira dah terlepas la… jangan ditambah lagi…. okeh aaa… Sebab geng-geng Cawangan Khas nih awal pagi dah panas telinga pasai isu nih…. tolong aaa..
      Gua sampaikan maklumat jer… terpulang la kat lu orang nak ikut ker taknak…. hahaha

      Mohd. Kamal bin Abdulla"

      so harap semua maklum. btw doaku hanya untuk Sultan Kelantan walau aku bukan orang Kelantan - http://www.ekeleh.com/sultan-muhammad-v-turut-bersama-di-liang-lahat/

      Padam
    7. owh the untouchables remain untouchable..that's malesie for us ^^

      Padam
    8. they can touch you but you can't touch them ;)

      Padam
    9. this is Caste all about

      -p-

      Padam
    10. caste or not,they should be chastised

      Padam
  5. melayu kena tipu idup2 dgn golongan rajakapor dan bangsatwan..kah kah kah! cita pasal agama kemain kencang tp minum todi..puiii !!! sama dgn setan dari selangor tu..!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bangsa Melayu kan banyak Hang Tuah :)

      Padam
    2. Hang Tuah ka Hang Tuak?

      Padam
  6. haha...kat meleisia ada extra-life....

    BalasPadam
  7. Balasan
    1. hai Baby...gulp..

      Padam
    2. baby fiqah boleh blah dr sini.

      ala yer2 je girl. ntah2 anon signup guna gmbar pmpua seksi ptuiihh

      Padam
    3. perghh!!giler seksi gambar.naharom..agen syaitan

      Padam
    4. hang ni wat malu org kedah aih.pulun..

      Padam
    5. to the fap cave!

      dumm..(door open)
      welcome sir,are u ready?(robotic voice)

      yes,activate fap mode power room V-2.5 now!

      chinggggggggggggggg (computers sound)

      3,2,1..fapppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppp

      Padam
    6. lol...tu aku-skandalxxx lah ngok...disebalik gamba tu seorang budak gemok, akai pendek, tote nipis dan foeva alone...hahahahktuih

      Padam
    7. btoi ka?bajingan sungguh!

      Padam
    8. Telah berapa banyak wanita yang diberi nikmat yang yang tidak terhingga nilainya dijual dengan murah kearah kemaksiatan. Jagalah nikmat itu sebaik-baiknya jika itu benar gambar saudari. Tapi jika itu bukan, hentikanlah kerana berapa banyak dosa dan fitnah lagi harus ditanggu oleh si pemilik gambar.

      Padam
    9. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
  8. macam2 benda pelik dah jadi...dunia dah nak kiamat nie..=_="..

    BalasPadam
  9. ntah nyer. mmg btul ckp PON, seks ni biase je bg org luar negara tp kiter tidak SEPATUTNYA, yerla, sbb pemimpin ni Muslim, mmg la PATUT TAK BOLEH! kalo ade, mmg patut letak jawatan, minta maaf bnyk2 pn. kalo skandal seks dah brani buat, jgn heran la kalo rasuah, bribing, seludup pn brani buat nnti. kang org kite akan kata "ah takpela, masalah peribadi dia tu.." Abih skandal seks tu tak meyusahkan anak dan bini dia ka?

    kt Malaysia semua boleh ya. banggalah duduk malaysia dan menjadi warganegara malaysia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa sangat skandal seks ni dah seks kan lumrah normal manusia

      Menyusahkan kaum keluarga dia je
      CSL ok je keluarga dia :D

      Raja/Sultan lagi la gundek main pompuan tu jgn cerita dah hidup dalam kemewahan tak kerja pon leh tangung anak bini ngan duit elaun warisan tok nenak moyang.

      Tu kaum keluarga Dia, Ni Menteri pakai duit rakyat?
      Rezeki dia dah jadi menteri hahaha..

      Habis kaum keluarga dia yang songlap/bermewah dengan duit kerajaan Malaysia? pi holiday pi shoping claim pakai duit kerajaan/ duit rakyat?

      Pon rezeki keluarga dia..

      Takpe mari lah kita undi depa lagi supaya rezeki mereka dan keluarga mereka terus bertambah-tambah mewah. Supaya mereka juga boleh berlagak di depan kita dengan kereta2 mewah mereka dan paksa kita berterima kasih.

      Mari kita jadi Hang Tuah pertahankan ketuanan kita.


      Padam
    2. Mksud ko, apa sgt la zina ni,zina kn lumrah normal manusia, mcm ni?

      Padam
    3. Macam ayat sarkasm /perli jo :)
      Cuba jangan lurus bendul sangat kah kah kah

      Padam
    4. mari kita nyanyi ramai2 lagu Merdeka tahun ni, dan juga lagu Terima Kasih kt tv tu yg aku rase ntah ape2 ntah.

      "Terima Kasih (kepada Malaysia+kerajaan perseketuan) atas Nikmat yg diberi" ya!
      bukan terima kasih kt Tuhan yg berikan kite nikmat ke?

      hisshh

      Padam
    5. Syukur pada tuhan terima kasih sesama makhluk :)

      Syukur pada tuhan bukan bermakna berterima kasih kat tuhan je tetapi gunakan nikmat yang dberi dengan betul dan jalan kebaikan.
      Kalau guna untuk maksiat bukan bersyukur namanya.

      Padam
  10. Kalau hidup mewah tetapi buat maksiat, buat maksiat tetapi allah bagi rezeki melimpah ruah.. Mereta tak sedar tu semua Istidraj

    Kalau kita tidak boleh menasihati kemungkaran mereka doakan semoga Alllah membukakan hati mereka sebelum terlambat.

    Allah telah berfirman dalam Al-Quran

    "Biarkanlah Aku sahaja (wahai Muhammad) dengan orang yang mendustakan keterangan Al-Quran ini, Kami akan menarik mereka sedikit demi sedikit (ke jurang kebinasaan), dari arah yang mereka tidak mengetahuinya." Qalam:44

    - buat peringatan diri sendiri dan saudara-saudaraku.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tp kan.. kalau boleh taknak la pemimpin istidraj ni.. hari2 makin tak selamat dibuatnye, pemimpin tak berkat,pemerintahan tak berat, last2 rakyat gk yg merana..tp masalahnya ramai la jugak kuncu2 nya yg nak istidrah... aku rase biarla ramai undi utk tukar pemerintahan pn, tp mcm susah je kepimpinan mesia ni nak berubah.

      arrhhhh tensen. doa2 la banyak2

      Padam
    2. *pemerintahan tak berkat

      Padam
    3. kalau ada daya dan upaya kita ubah dan sedarkan mereka
      kalau tak daya maka serahkan kepada yang maha kuasa

      doa senjata terbaik bagi orang yang beriman.

      Padam
    4. 1. Bermegah-megahan Telah melalaikan kamu, 2. Sehingga kamu masuk ke dalam kubur. 3. Janganlah begitu, kelak kamu akan mengetahui (akibat perbuatanmu itu), 4. Dan janganlah begitu, kelak kamu akan Mengetahui. 5. Janganlah begitu, jika kamu mengetahui dengan pengetahuan yang yakin, 6. Nescaya kamu benar-benar akan melihat neraka Jahiim, 7. Dan Sesungguhnya kamu benar-benar akan melihatnya dengan 'ainul yaqin. 8. Kemudian kamu pasti akan ditanyai pada hari itu tentang kenikmatan (yang kamu megah-megahkan di dunia itu) (At-Takathur:102)

      Padam
  11. moga kita sentiasa berubah ke arah kebaikan,, amiin

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...