Iklan Leaderboard

Jumaat, 16 November 2012

24 Rogol atau rasuah seks?

Harapkan burung pegar, burung pegar makan padi. Kenapa anggota polis yang diberi kepercayaan menjaga ketenteraman dan keamanan awam boleh rogol orang pulak? Sepatutnya mereka menangkap perogol tapi mereka pulak yang merogol.

GEORGETOWN - Tiga anggota polis yang didakwa merogol seorang pembantu kedai warganegara Indonesia pada Jumaat lalu ditahan kerja sementara siasatan sudah 95 peratus selesai.

Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Abdul Rahim Hanafi berkata, pihaknya memandang serius kejadian berkenaan dan sudah menahan ketiga-tiga anggota berpangkat rendah itu.

Bacaan lanjut di Sinar Harian.

Tak semua polis itu teruk, aku tahu ramai lagi anggota polis yang benar2 menjalankan tugas dan amanah dengan baik, tapi kenapa ada juga yang melanggar nilai2 estetika seorang anggota polis? Sama juga dengan penjawat awam, para pemimpin, ahli politik, menteri2, mereka semua ada amanah dan tanggungjawab yang besar yang harus dipikul tak kira dari peringkat bawahan sehingga atasan, tapi kenapa masih ada yang tidak peduli pasal benda tu?

Saje letak gambar kereta Mitsubishi Evo X polis ni, sangat cool

Mereka harus ingat, sekali mereka dah jadi anggota polis atau penjawat awam atau menteri, kehidupan mereka adalah berbeza dengan rakyat biasa, mereka ada imej yang perlu dijaga, mereka ada tanggungjawab yang sangat berat untuk berkhidmat pada negara dan rakyat, mereka ada rahsia yang perlu disimpan dan dijaga, tak boleh suka2 main Facebook dan dedah apa2 maklumat seperti kes dulu ada yang tidak peka dan sensitif hingga meletakkan apa yang tidak seharusnya dalam Facebook, mereka haruslah professional dalam menjalankan tugas mereka. Ini mereka perlu faham, kalau rasa tak boleh nak follow, sila letak jawatan, berlambak2 lagi orang kat luar sana yang benar2 layak dan sanggup berkhidmat demi negara dan rakyat tengah menunggu untuk mengisi jawatan tu.

Lagi petikan akhbar:
Sabtu lalu, seorang pekerja kedai makan warga Indonesia berusia 25 tahun mendakwa dipaksa melakukan hubungan seks secara bergilir-gilir oleh tiga anggota polis di sebuah balai di Bukit Mertajam selepas menahannya di kawasan perumahan kira-kira jam 6.20 pagi Jumaat lalu.
Tu satu, dah la rogol orang secara bergilir2, terpengaruh sangat dengan video porno gangbang ke, rogol pulak orang Indonesia. Dah tau orang indon ni kuat gila butthurt dengan orang Malaysia, lagi mau bikin hal. Tak pasal2 orang Indon buat demo dan bakar bendera Malaysia seperti di berita ni.
JAKARTA: Isu tiga anggota polis Malaysia yang didakwa merogol seorang wanita rakyat Indonesia di Pulau Pinang baru-baru ini menyebabkan sekumpulan penunjuk perasaan berdemonstrasi berhampiran kediaman Duta Besar Malaysia ke Indonesia, di Jalan Patra Kuningan Utara di sini pada Selasa.

Dalam demonstrasi pada pukul 1 petang itu, kira-kira 20 orang yang mewakili kumpulan Benteng Demokrasi Rakyat (Bendera) mendesak kerajaan Indonesia mengusir Duta Besar Malaysia dari republik itu selain bertindak membakar bendera Malaysia bagi menunjukkan kemarahan terhadap kejadian yang berlaku ke atas wanita berusia 25 tahun itu.

Namun incik Mazidul Akmal Sidik ada cerita dari sisi 'lain' yang beliau tulis di artikel Merogol di dalam balai polis?, di mana terdapat kemungkinan di mana wanita Indon itu ada melakukan kesalahan dengan tinggal secara haram di negara kita dan terdapat kebarangkalian dia akan menawarkan seks kepada polis yang menangkapnya untuk membebaskan diri atau dalam erti kata lain, rasuah seks. Ya, mungkin boleh jadi, tapi still... kalau ada wanita yang bukan isteri korang terkangkang depan korang pun, masih tidak membolehkan korang untuk melakukan persetubuhan dengannya.

Mungkin kita pun marah dengan Indon dan kalau boleh tak nak mereka datang lagi ke Malaysia buat hal, tapi rasa2nya orang kita boleh ke hidup tanpa mereka dan buat kerja2 yang selama ini dimonopoli oleh mereka seperti pembantu rumah, kerja buruh bina bangunan, korek paip taik Indah Water, potong rumput dan lain2, ada yang sanggup?




tags: tiga 3 anggota polis dakwa rogol bergilir-gilir wanita perempuan warga indonesia indon tki pati pendatang asing rusuhan tunjuk perasaan demonstrasi depan kedutaan malaysia bakar bendera usir halau duta besar tanggungjawab amanah tugas pdrm penjawat awam kakitangan kerajaan gomen pemimpin rasuah seks tawar badan zina romen bersetubuh jimak

24 ulasan:

  1. agree with your views in this issue ^^

    ...benda ni tak akan berlaku jika masing2 faham dan menghayati tanggungjawab dan amanah masing2, integrity tauk mana? kalau burung pegar dah tak sesuai nak disuruh jaga padi, mungkin kena tukar spesis lain pulak kot suruh jaga padi tu? ^^

    BalasPadam
    Balasan
    1. pakai burung pungguk la. dia x makan padi, makan tikus je.

      Padam
  2. oh! Neraka aku datang! kata mereka sambil berzina.

    BalasPadam
  3. bagus noob ni, update news. kesibukan menyebabkan x sempat lgsg nk baca berita.

    BalasPadam
  4. Tiga orang polis ni sama je dengan semuanya. Puak UMNO biasa la. UMNO 55 tahun memerintah apa ada? hudud tak ada, maksiat berleluasa, jenayah meningkat, negara tak aman dan melayu tetap mundur. Orang melayu dulu memang barua,lemah lembut dan senang diperkudakan. Sebab itu UMNO memerintah lama. UMNO hanya pentingkan kkroni dan bangsa cina. Rejim UMNO memang zalim mengalahkan zionis. UMNO adalah satu2nya parti rasis, kiasu, chauvanist, kuat rasuah dan perompak rakyat. Hentikan politik kotor wahai UMNO. Rakyat dah meluat, menyampah dan tidak akan tertipu lagi. UMNO tidak pernah menunaikan janji dan kuat menipu rakyat. Rakyat pasti akan mengundi dan menyokong PR. Marilah kita bersama2 menumbangkan UMNO Pru ke-13 akan datang. Pilihan raya memang tak adil, bersih sebab UMNO kawal dan gunakan pendatang asing untuk menang. Jangan percaya dengan media kawalan UMNO. Asalkan bukan UMNO!! Najib & Altantuya!! dan semuanya salah UMNO!
    Jom kita sokong Pakatan. Demi rakyat. Janji2 Pakatan Rakyat semua telah ditunaikan. Semua harga barang, minyak dan lain2 akan turun jika Pakatan berjaya menawan Putrajaya. Hak keistimewaan melayu akan dihapuskan. Pakatan Rakyat akan memastikan hak sama rata semua kaum.
    "When you ask me, there is no compulsion in religion... how can anyone say sorry, this (religious freedom) only applies to non-Malays, it has to apply equally." she said. - MALAYSIAKINI
    Betul kata2 Nurul. Kalau majoriti melayu murtad dan beragama kristian, melayu dah tentu tolak UMNO dan sokong DAP sebab DAP memang Kristian. Tumbangkan UMNO!! Marilah menyokong Pakatan Rakyat. Menang sorak, kampong tergadai.


    BalasPadam
    Balasan
    1. ya.. bak kata PAS, UMNO semua kapiaq! PAS ja melayu islam dan dijamin masuk syurga!!

      Padam
    2. marilah kita mengharapkan pas utk melaksanakan hudud.. "over my dead body "sergah kapal.. dan org2 pas semuanya termasuk telur dalam kantung dan akan melaksanakan negara berkebajikan krn tiada hudud dlm Al Quran kata hj hadi...ptuihhh!!!!

      Padam
  5. mane la nak percaye polis2/askar2 skrang. hanya nila setitik, habis susu sebelanga.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ramai jugak yang menyamar polis.. tapi dalam case article ni, mmg polis betul la kan.. betul kata anon 6:47, hanya nila setitik, habis susu sebelanga

      Padam
  6. Semua ini ialah konspirasi dan fitnah jahat UMNO-BN terhadapa sahaja sekeluarga..

    BalasPadam
  7. Aku suka bc blog ko noob sbb b'ilmiah n x bias..ulasan ko msk akal n bernas..

    Ct

    BalasPadam
  8. kat area rumah aku,budak2 rempit,kaki pukul,yg ada SPM je..ramai apply jadi polis.diorang ni bijak.diorang banyak buat benda salah,jadi perlukan kuasa untuk cover kegiatan.skrang ramai budak2 smseng tu jadi polis.kawan diorang wat salah,org wat report,diorang yg kena gi tangkap kawan sendiri.huh!apa lagi..jgn harap la nak tangkap.nak isap ganja katner yg paling selamat?kat kediaman polis la,dalam rumah member diorang yg jadi polis.ni lah polis2 muda harapan negara dan bangsa.bukannya nak jadi polis yg tangkap penjenayah..tapi jadi lebih kepada samseng yg pakai lencana polis.tapi aku percaya,ramai lagi polis yg ikhlas wat keje kat luar sana.

    BalasPadam
  9. Haha..polis skrg dh mcn cita hindustan..mkn suap..tak sume ye..tp ade..yg si indon ni plak, bl diaorg buat onar kt tmpt kt x ingat plak..takde nye smpai kt bkr2 bendera diaorg..halau duta diaorg...x syukur punya indon..

    Ct

    BalasPadam
  10. ELLO BRO Tanpa Nama16 November 2012 5:30 PG

    TAK SEMESTINYA KERJA KERAJAAN ORG UMNO.... KAT OFFICE AKU(PDRM) BERLAMBAK2 ORG2 KERAJAAN YG SOKONG PARTI PR, SIAP BACA HARAKAH DAN SIAP BUAT MINI PARLIMEN KUTUK KERAJAAN LAGI.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. HELLO BRO!
      Kerajaan beri bantuan, subsidi yang tidak terkira banyaknya kepada rakyat. Manusia spesies jenis apakah itu yang tidak bersyukur dan berterima kasih ?

      Padam
  11. Ramai yg keje gomen tp bkn org UMNO pon.. tak sepatutnye polis yg diharapkan menjaga keamanan pegi rogol org plak.. pegi la cari satu pelacur ke.. watpe la rogol2 ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ntah. pegi la kongsi duit skit pastu rogol pelacur ramai2. kan senang. tu la, malas nak kuar duit.

      Padam
    2. Kau mahu HIV/AIDS ke?

      Padam
  12. -Kita buat aduan kebanjiran warga asing, orang Umno buat tak tahu je. Padan muka Umno apa yang berlaku sekarang ni!!
    -Pendatang asing suka buat masalah dan menyusahkan orang. Pergi balik la negara ko!! menyemak je.
    -Kita dah banyak bantu dia waktu susah. Lepas tu dia pijak kepala kita balik. Bakar bendera Malaysia, ganyang Malaysia, anti Malaysia, usir warga Malaysia, Malaysia maling dan banyak lagi. Padan muka Indon kena rogol!
    -Pendatang asing buat masalah, jenayah, rogol dan lain2 lagi di Malaysia, kita tak kecoh pun.
    -Persoalannya sampai bila Umno mampu bertahan? Umno diasak, disepak, dipijak dan diterajang dari setiap penjuru. Umno tak disukai dan disenangi oleh banyak pihak terutama DAP yang menunggu masa untuk kuburkan melayu. Melayu pun tak nak bersatu dan saling menjatuhkan antara satu sama lain. Negara jiran dan serumpun tidak boleh diharap.
    -Akhir kata, berundur la Umno!!! melayu Malaysia kemungkinan besar akan jadi seperti melayu Singapura. Aku nak tengok sangat bila kita jatuh, masa tu baru semua sedar. Padan muka semua!

    BalasPadam
  13. BODOH JE KOMEN2 YANG KAITKAN ROGOL DENGAN PARTI2 POLITIK

    BOODOH2

    ORG UMNO BODOH
    ORG PKR BANGANG

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...