Ahad, 19 Oktober 2014

17 Permainan kanak2 yang tidak sesuai untuk kanak2

Sekarang ini terlalu banyak permainan kanak2 yang sebenarnya tidak sesuai untuk kanak2. Ada patung2 mainan karakter anime Jepun yang sangat terlampau seksi, lucah dan berahi. Selain dari itu, ada pula permainan yang langsung tidak sesuai untuk kanak2 berusia bawah 15 tahun seperti yang selalu dijual di kedai2 runcit seluruh negara. 



Berita Harian Metro yang kat atas ni pasal patung permainan lucah anime, tapi yang kat bawah ni permainan kapsul yang dijual di kedai2 runcit yang lagi tak boleh blah.




Tidak sesuai untuk kanak2 berusia 15 tahun ke bawah? Habis tu usia apa yang sesuai main permainan ni, kanak2 berumur 15 tahun ke atas? Orang yang berusia 15 tahun ke atas dah tak dipanggil kanak2 dah, diorang dipanggil remaja, dan diorang dah pasti tak minat permainan murah2 ni, sebab diorang lebih berminat permainan patung anime Jepun yang kat atas tu.




tags: harian metro hmetro patung terlampau mainan daripada karakter kartun dijual secara terbuka susulan patung permainan lucah koleksi anak orang kaya seksi berahi dewasa adult toys figurine action figure model aksi robot anime manga jepun tidak sesuai untuk kanak-kanak kapsul coin

17 ulasan:

  1. macam2 lah
    x paham dengan perangai manusia sekarang

    BalasPadam
  2. tokey capsule toys tu layan ketum byk sgt kowt...

    BalasPadam
  3. kecik2 main barbie..
    masa remaja main anime doll...
    bila dewasa main "adult toys" heheh...

    BalasPadam
  4. Mana plain83 ni. Lama x komen. Dah arwah ke?

    BalasPadam
  5. ahmadkacakbergaya.com19 Oktober 2014 pada 7:05 PTG

    Sekarang ni budak 15 tahun download game dari internet je kalau nak main...

    BalasPadam
  6. Budak skrg dh advance.. experts

    BalasPadam
  7. Noob ko minat gunpla x? Dh brapa byk koleksi gunpla ko ada? Aku baru nk berjinak2 dgn gunpla nih ...

    BalasPadam
  8. Dkt amerika, bawah 18 thn masih dipanggil children @kanak -kanak

    BalasPadam
  9. Bila hak individu mengatasi agama, jd la mcm ni....pas2 siap ada yg nak perjuangkan. Skrg budak x lyn patung2 kecik..zaman dah canggih n lyn benda real terus even baru sek men.

    BalasPadam
  10. aku dulu main congkak je... tak reti semua ni.. ish ish

    BalasPadam
  11. Salam,
    kita sepatutnya mengambil situasi nih sebagai cabaran hidup...sebenarnya pada pandangan aku ini satu petanda Tuhan nak suruh kita ubah persepsi kita dalam mendidik...kita memang tak boleh lari dah dari benda-benda macam nih...bohonglah aku kalau aku cakap aku tak pernah tgk porn...tapi masalahnya benda tu nak bawak ke mana...dalam zaman teknologi sekarang nih memang kau tak boleh munafik...jadi pendekatan untuk mendidik kena open, kalau dulu anak-anak kecik dilarang bertanya pasal seks...sekarang kau tak boleh dah! tanggungjawab kau lagi berat...jadi macam mana? ni menatang nih dah jual openly kat pasaran...macam mana?

    cara dia...kembalilah kepada Tuhan...tuhan akan ajar kau macam mana mendidik anak.

    Wake Up Kick Ass Repeat!

    BalasPadam
  12. kumpul figure malaikat tak masuk rumah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. setuju tu yg bila ak nk start kumpul nendroid terus kansel sebb tu pun geng yg sama... dpt tatap gambo jd le heh

      Padam
    2. Assalamualaikum, tolong bagi mana nas dalam Quran ada sebut simpan patung malaikat tak masuk rumah? kalau ada...aku nak simpan patung bebanyak nanti malaikat maut tak berani nak masuk rumah bila dia nak ambik nyawa aku...ya, fikirkan...memang bunyinya macam provokatif tapi malaikat maut dia tak pedulik kau simpan patung Buddha sekalipun...nyawa kau tetap - You're Mine! ha ha ha!

      Padam
  13. Maafkan saya tapi saya mahu memperbetulkan...Mainan anime tersebut atau dikenali sebagai "figurine' sebenarnya bukanlah mainan tetapi koleksi untuk peminat watak-watak dari anime tertentu..Sejujurnya,harganya mahal kerana ia ditujukan kepada golongan belia dan dewasa dan kualitinya juga tinggi...Saya tak mensarankan kiita untuk membelinya tetapi peniaga barangan ini kebanyakannya berbangsa cina,sebenarnya salah terletak kepada orang yang membeli bukan menjual sahaja..Kalau menjual pasti ada pembelinyakan?

    BalasPadam
  14. yeah not all toy suitable for kids, need check before purchase

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.