Iklan Leaderboard

Khamis, 23 Oktober 2014

34 Video berniat jahat jatuhkan Ustaz Azhar Idrus

Media2 sosial warga tempatan digemparkan dengan penyebaran video hubungan intim yang kononnya mengaitkan seorang pendakwah tempatan yang terkenal iaitu Ustaz Azhar Idrus atau UAI. Keratan gambar dan video terlibat melihatkan seorang lelaki yang mirip Ustaz Azhar bersama seorang wanita. Bagaimanapun, pembantu UAI telah menyatakan yang ia adalah fitnah jahat yang berniat untuk menjatuhkan golongan ulama.

‘Niat jahat jatuhkan ulama’

Penyebaran video lucah di laman sosial yang kononnya mengaitkan pendakwah dan penceramah terkenal, Ustaz Azhar Idrus (UAI) hanyalah niat jahat pihak tertentu untuk menjatuhkan golongan ulama di negara ini.

Sambil menafikan pelaku dalam video lucah yang sudah tersebar luas itu adalah UAI, pembantunya Zulkifli Wahab berkata, ia adalah usaha terancang pihak tertentu untuk menjatuhkan golongan ulama selain cuba menggagalkan usaha penyebaran dakwah di kalangan umat Islam di negara ini.

"Bukan... jangan percaya.. itu adalah usaha terancang pihak tertentu untuk menjatuhkan bukan saja UAI tetapi juga golongan ulama di negara ini.

“Kebelakangan ini seperti sudah wujud trend untuk menjatuhkan golongan ustaz dan ulama ini.

"Ini kerana pihak yang berkenaan seperti tidak senang duduk apabila melihat masyarakat Islam di Malaysia sekarang semakin suka dan rajin ke majlis ilmu hingga program ceramah agama dan dakwah sudah menjadi fenomena sekarang.

"Justeru, pihak tertentu sengaja merancang usaha kotor ini untuk menjatuhkan ulama dan memesongkan akidah umat Islam di negara ini.

"Ia termasuklah program 'I Want To Touch A Dog' di ibu kota baru-baru ini.

“Mereka akan buat apa saja untuk merosakkan umat Islam," katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Sumber Harian Metro.

Maaf, kat sini aku tak letak keratan gambar mahupun video tu kerana ia melibatkan aib dan maruah seorang ulama dan ustaz yang disegani dan disayangi oleh ramai orang di Malaysia. Lagipun ia disebarkan oleh orang lain yang tidak bertanggungjawab, bukannya UAI sendiri so ia adalah satu kesalahan besar menyebarkan keaiban orang lain malah boleh mendatangkan fitnah. Oleh itu, aku hanya menyiarkan video ceramah UAI untuk renungan bersama.


Daripada apa yang aku baca2 kat Internet, ada orang kata wanita yang bersama lelaki mirip UAI itu mirip isteri ketiga UAI. Sama ada video itu memang palsu dibuat dengan menggunakan teknologi CGI, guna pelakon pelanduk dua serupa, guna topeng macam dalam filem Mission Impossible, atau pun memang ia adalah UAI sama ada orang lain yang curi2 rakam guna hidden camera kat bilik hotel atau memang dirakam sendiri olehnya dan video terjatuh ke tangan orang yang jahat, aku pun tak tahu, cuma yang pasti, apa hak korang nak sebarkan hubungan intim orang lain? Malah kalau betul pun itu adalah UAI, dia menjalinkan hubungan yang sah dan halal dengan isteri dia, so apa masalahnya?


Yang menjadi masalah adalah orang yang buat video fitnah atau curi2 rakam menceroboh privasi orang lain, lalu menyebarkan video tu kat Internet. Ini termasuk juga dengan orang yang dapat video tu lepas tu forward kat kawan2 lain kat Whatsapp atau FB. Tak kisah la itu UAI atau orang lain, tapi korang sebar video lucah kot, mana letak akal korang. Aku harap UAI dapat tampil memberi penjelasan dan buat laporan polis serta SKMM agar orang yang bertanggungjawab dapat diheret ke muka pengadilan dengan segera.


Jika seorang pesara berbangsa India, M Krishnan yang letak selipar di gambar muka Perdana Menteri terus kena tahan dalam masa yang singkat, harap pihak berkuasa dan polis dapat ambil tindakan secepat ini juga dalam kes UAI ini kerana bagi aku ia lebih serius daripada gambar muka DS Najib diletakkan selipar.


tags: video skandal lucah hubungan intim seks jimak mirip pendakwah tempatan popular ustaz azhar idrus uai ister ketiga izyan hotel kamera gambar imej rakam koleksi peribadi fitnah cctv curi hidden camera tersembunyi niat jahat jatuhkan ulama

34 ulasan:

  1. Seriously konek pendek23 Oktober 2014 6:07 PTG

    First noob bitch!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. seriously... ko ni dah kenapa? sakit otak?

      Padam
    2. Seriously konek pendek23 Oktober 2014 6:26 PTG

      Woi seriously, ko mana? Noob tanya tu,pegi manalah si kaki kentut ni

      Padam
    3. apa anon loser ni, kan dia tanya ko serius dh kenapa masa bila dia sebut nama aku? bodo piang anon ni? makin membukit bebalnya dia tulis pun bukn kata nama khas bodo anon loser try again next time bwahaha2

      Padam
    4. Ini semua fitnah jahat UMNO-BN!
      Sokong Rakyat Hakim Negara!

      Padam
  2. Seriously konek pendek23 Oktober 2014 6:09 PTG

    Kpd sesiapa yg berhasrat nak tgk video uai hentikanlah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

      Padam
  3. dah bosan dah dengan berita cam ni...

    BalasPadam
  4. Boring la asyik tgk pornstar jer menyontot.. sekali sekala tgk pulak ulamak menyontot..

    BalasPadam
  5. hmm dah xde keje org ni..... dia ingat dia boleh leps? aibkan orang mcm ni orang ni pun dlm kita beritau Allah S.W.T. xkan ampun kan dosa dia selagi dia x minta maaf kat tuan empunya yang dia ianiaya... puh orang zmn sekang ni x agak melampau2 dr segi perbuatanya dr segi cakap nye x agak2

    p/s: cth mcm aku huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

      Padam
    2. semoga Allah S.W.T. ampun kan dosa encik dan saya huhu :(

      -Seriously

      Padam
  6. dah takde kerja orang kita ni rasanya.

    BalasPadam
  7. Kalu betul ntah la apa nk jd... kalu fitnah emm lg la ntah apa nk jd lg... tggu la pulak balak nk mai... la ni belalai gajah makin menjadi..

    BalasPadam
  8. layankan jela... kalau betul, betullah, tak betul pun tak betullah, semua manusia bukan maksum... kalau betul UAI dengan wife dia, yang mengedar laa dapat saham menjawab kat akhirat nanti... simple.

    BalasPadam
  9. pic Jimak tu pun potoshop fail. Muka warna coklat tapi badan dia putih. Wadefark is this

    Seret je dkt mahkamah sapa yg jd dalang tu.

    BalasPadam
  10. ada lagi rasanya video dkt utube. sekali tgk mmg uai betul. tapi aku xnak bersangka buruk selagi uai xkuarkan kenyataan, sbb zmn skrg mcm2 teknik boleh dibuat utk menjatuhkan seseorang ...

    BalasPadam
  11. aku masih persoalkan kewarasan ustaz dan ulamak nih...hal video dia tu dia punya pasal aku tak minat...betul ke tak itu hal dia...

    aku tak faham...ustaz-ustaz nih suka kasi hukum macam bagus...katanya tgk video blue hati jadi keras...tak faham agama...eh? aku memang tak faham sial! kalau baca buku Permata Yang Hilang macam mana? belajar cara-cara bersetubuh macam mana? ha ha ha ha!

    keras hati kot? ha ha ha ha!!

    tapi bagi aku niat aje kot? kalau kau tgk kau nak belajar nanti senang bila dah kawin...apa masalah? logik akal aje pakai...lain laa kau tgk citer blue lepas tu kau buat kat anak dara orang...

    tapi masalahnya sekarang aku dah habiskan lima minit masa korang membaca komen merapu aku nih...dosa kecik ke besar tuh?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Zaman nabi dulu pun dah ramai org pandai ckp mengalahkan nabi. " jika kau letak sepuluh org berilmu..dan seorang jahil utk berdebat, nescaya menanglah yg jahil tersebut". Kenapa? Kerana yg berilmu berucap menggunakan panduan dan apa yg termaktub. Tidak pula jahil kerana dia tiada batas dlm menyampaikan pandangan serta tidak tahu sempadan yg boleh dipergi atau tidak. Bila diajar, dia boleh menjawab mcm dia lebih bijak. Kemudian apabila di akhirat, setelah dia lihat seksaan yg menantinya, dia bertnyakan kepada tuhan "mengapa aku diseksa, aku tidak buat salah apa2". Maka jawapan yg diterima " bukankah kau telah dipesan dan diberikan panduan.tetapi engkau mendustakannya. Bukankah ku telah turunkan ulama2 utk memberikan kau ajaran? Tapi kau menafikan serta mendustakan apa yg disampaikan mereka. Kerana kau merasakan lebih bagus dari mereka. Sedangkan kau sesungguhnya jahil dan tidak mahu mendekati agama"

      Padam
    2. Addeh..739.. mmg pedih.. butthurt siot..

      Padam
    3. hati2 bila komen brader.... kdg2 tanpa kita sedar... akidah kita bole terpesong sbb benda2 yg kita nampak remeh....
      satu lagi... kena ingat... walaupun niat kita baik.. tapi kalau caranya salah... benda tu tetap salah... matlamat tak menghalalkan cara...

      Padam
    4. itu sebb meleis penjilat budaya troll ni yg bahaya hanya sebb troll bodo org yg besalah kena xpsl2 padahal motif troller ni memang buat suka-suki dia ingt bagus sgt ko trolling2 ni

      Padam
    5. http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2014/09/28/malaysia-has-to-do-more-in-mental-health-care/

      Padam
  12. Eddeved yg bodo..dlm bab agama tak pakai hukum logik akal bebal.semuanya berlandaskan al quran dan sunnah.ko ingat ulama atau ustaz2 tu jatuhkan hukum ikut suka ke.dasar manusia jahil yg merosakkan agama ko la orgnya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah la.jgn layan mamat tu. Kite sume pun leh nmpk yg dia tu 3 suku. Jadi bodoh la kalau kita naik marah bila dia ckap. Biarkan la dia. Kite yg mampu fikiran waras ni jgn pulak boleh terpengaruh dgn orang mcm tu.

      Padam
    2. especially to tanpa nama tak bertelor

      sila baca ye?

      http://wake-up-kick-ass-repeat.blogspot.com/2014/11/sunnah-sunat-ke.html

      aku malas.

      err.. tak per aku letak sini gak kasi kau malu...ha ha!

      Sunnah = Peraturan yang boleh diterima akal dan iman. Satu perundangan di mana ada sebab dan akibat...sebab yang baik akan diberikan akibat yang baik manakala sebab yang buruk akan mengakibatkan perkara buruk...namun demikian, ada juga peraturan yang bersalahan yang merobek adat dan tidak diterima akal...namun boleh diterima oleh iman. Sebagai contoh : Nabi Ibrahim bermimpi (bukan boleh jadi hukum pun! tapi sebab dia Nabi maka dia telah di equip dengan iman yang kuat kepada Tuhan) menyembelih anaknya....sesuatu yang di luar sunnah dan peraturan manusia...kerana membunuh itu ialah satu kesalahan...namun demikian Nabi Ismail yang juga seorang nabi, merelakan dirinya disembelih kerana dia mempunyai ilmu di sisi Tuhan bahawa Tuhan sedang mengujinya. Sunnah ini kemudiannya digunapakai dan diperluaskan menjadi "karma"...satu sistem kepercayaan Buddha/Hindu yang akhirnya disalah erti dan disalah fahamkan...sehingga ada orang pula persoal...eh! kenapa dia fitnah, cerca. zalim orang dia tak kena karma...tapi aku yang tak kacau orang...tiba-tiba kena karma, terbalik nih??? Owhhh...sungguh tipis IMAN mu kepada TUHAN...Iman tidak perlu logik akal dan ilmu...IMAN ialah MUHAMMAD yang sentiasa ada bersama engkau sehingga akhir.
      Nih nak komen sikit nih anak siapa Tanpa Nama nih. Kesian, ayah dia belum bagi nama sehinggakan dia malu nak letak nama...mungkin nama yang sebenar ayah dia bagi tak terlalu macho buat dia...tak per kita faham...aku komen - dia kata zaman nabi dulu pun dah ramai orang pandai cakap mengalahkan nabi, tapi dia tak sebut siapa dia orang tu"? Abu Sufyan? Abu Lahab? Iqlimah? Ummar Al Khattab? Makanya Tanpa Nama menyandarkan kepada fakta sangkaan dia semata-mata...mana ada orang pandai cakap mengalahkan nabi? Kalau gitu dia dah memfitnah Allah Taala sebab dia lupa dalam zaman Nabi ada Allah cabar suruh buat satu surah sebanding Quran...makanya ada bukti satu surah dari orang bijak pandai tu pun jadilah! Ada? Kalau tak ada, baik kau mintak ampun dengan Allah takut engkau aje yang jadi manusia yang tanya Tuhan tuh "mengape aku disekse?"...padahal kau dah hina Allah bilamana kau kata ada orang lagi pandai cakap mengalahkan nabi! Pandai cakap, tak ada fakta apa kes? Orang cenggitu kita panggil dia fasiq...jadi kau nak tuduh aku fasiq? ada bukti? kat mana yang aku cakap mengalahkan nabi? Kalau aku cakap mengalahkan alim ulamak kau ada laaa..! kenapa sampai sekarang Dr. Maza kecut perut dengan aku? Mana dia berani nak jumpa aku? At least Nabi Muhammad sendiri kena sound dengan Allah Taala dalam surah Abassa' pasal nabi perlekeh orang buta! Direct aje Allah tegur nabi! Apa kes? Apa Dr. Maza lebih hebat dari Nabi ke? Fatwa Imam Shafiee tuh fatwa orang penakut...kalau dia betul apa dia takut? sebab ilmu dia tak cukup dia keluar laa citer - "kalau sepuluh orang berilmu lawan satu orang jahil maka kalahlah sepuluh orang berilmu"...haaaa?? mengaku kalah? Ini bukan resam para nabi dan rasul...nabi dan rasul tak akan mengaku kalah sebaliknya nabi dan rasul akan sebut - Aku berserah dan bertawakkal kepada Allah...disini menunjukkan Imam Shafiee is nothing!!! Apa kes awal-awal mengaku kalah? Orang beriman mana boleh kalah!? Menyalahi sunnah Tuhan tuh! orang beriman selalu menang hatta dengan 1,000 orang fasiq sekalipun! Kalau sudah diberikan kebenaran dan dipersoal maka Allah ajar dalam Surah Al Mumtahanah..."sesungguhnya kami berlepas (baraa') dari kamu"...Ada Tuhan kata Nabi Ibrahim kalah? Ini awal-awal dah kata mengaku kalah...ini ilmu akal aje Imam Shafiee nih!

      Khalasss!

      Padam
  13. Nauzubillah semakin berani manusia zaman sekarang...

    BalasPadam
  14. Lantak la bini ke-3 ke, ke-8 ke, ke-102 ustaz azhar idrus aku peduli apa...

    Lantak dia la...

    BalasPadam
  15. Dia bukan maksum. Suka kutuk sana sini. Memecah belah. Hanyut dengan audien dan populariti... ☺

    BalasPadam
  16. Kesian pun ada....tp sy terfikir sape dalang n agenda sebenar. Sesiapa yg terlibat dlm penyebaran video ni sure tingkat 7 neraka dia dpt, insaf2lah...

    Tp sy harap konsep selidik dulu baru percaya dipraktikkan selalu. Jgn double standard bila kena kat musuh politik lain, xyah selidik terus percaya bulat2

    BalasPadam
  17. Allah bukak aib pasal ust dah hina jemaah dakwah. Skrg rasakan kepedihan hati org yg buat dakwah usung periuk sejak bertahun dgn artikel fitnah. Bukan org dakwah yg buat dan doa keburukan melainkan dtg krn kesilapan sendiri. Ramai yg percaya sehinggakan org dakwah terpaksa pekakkan telinga.... Sabar dgn ujian Allah krn keluar drp seorangnustaz selebriti... Mudah2an Allah ampunkan dia...

    BalasPadam
    Balasan
    1. -_- serius ko ni? dia x pernh angap dia menghina dia menegur ada sesetengh ahli yg keluar tu yg buat orang luar sangka buruk. bukan dia cakap semuanya aku pun keluar gak dan aku ad dengar apa yg dia tegur, masalah BESAR SALAH SATU ORANG MELAYU IAITU ORANG TEGUR SIKIT TERUS KATA ANTI LA HINA LA.... memang ada somethingwrong kat hati kalau dah start berfikir mcm tu.... len kali dengar ceramah betul2 bukan kena tegur sikit terus melenting sangka buruk.. klu orang niat tegur ikhlas terima je la aku pun akui kdg2 ada sesetengh orang sri petaling dh ajar jaga adab tapi ada jugak orang xjaga menyebabkan orang luar pun x bersalah pun dh start sangka buruk...usaha tu untuk diri sendiri untuk wat kerja sampai mati.....

      Padam
  18. siapa yang kata aku bodoh tu terima kasih, itulah hakikat kebenaran. memang aku bodoh aku mengaku...at least aku ada ruang untuk belajar...tapi setau aku orang pandai dia tak bodoh ikut orang sebab setau aku jugaklah orang pandai dia tak tuduh orang lain bodoh sebab dia sendiri tau hakikat "bodoh" tu satu pujian melampau bagi orang bijaksana...so I take it as a compliment...ha ha ha!

    laaa.dah tau aku tiga suku kau pi layan bakpa? takkan hari dah hujan kita baru njak cakap - "angkat kain jemuran...hari dah huuuuujaaaaaaannn"

    BalasPadam
  19. Cabaran seorang agamawan selebriti macam ini la,..apa nak heran? Haters gonna hate, setan tepuk tangan sambil makan kuaci.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...