Khamis, 4 September 2014

24 Rahsia cara mengira umur kita dengan Al-Quran

Rupa2nya kita boleh mengira umur kita dengan Al-Quran! Caranya mudah sahaja. Al-Quran mempunyai 114 surah, cuba tolak tahun anda dilahirkan dari nombor 114. Sebagai contoh, anda lahir pada tahun 1983, maka tolak 83 daripada 114, maka anda akan dapat umur anda. Ini adalah salah satu keajaiban tersembunyi dalam Al-Quran yang tidak ramai yang tahu. Selamat mencuba!


Keajaiban seperti ini bukan sahaja di Malaysia malah dihebah2kan oleh ramai umat muslim seluruh dunia. Pelik aku dengan segelitir umat Islam kat dunia ni. Rahsia hebat serta panduan yang sebenar dalam Al-Quran tak nak bongkar, tapi perkara2 yang bermain dengan nombor macam ni pulak yang sibuk diwar2kan. Siap ada pula yang kaitkan nombor2 ayat dan surah dalam Al-Quran dengan misteri kehilangan MH370 dan tragedi MH17.

Ayat2 Al-Quran itu sendiri sudah lengkap dan meliputi macam2 aspek kehidupan seperti panduan, petunjuk, ajaran, arahan, perintah, peringatan, pedoman, doa, pengajaran, sejarah serta sains, so tak perlu nak tokok tambah dengan benda yang tidak jelas dan tiada dalilnya.



Kita sebenarnya tidak memerlukan keajaiban yang direka2 untuk mengimani akidah kita. Al-Quran itu sendiri adalah keajaiban. Malah kita masih dapat hidup di muka bumi dan bernafas menghirup oksigen itu sendiri pun suatu keajaiban oleh yang Maha Esa.




tags: cara kaedah panduan kira umur surah al-quran 114 tolak tahun lahir teori rahsia keajaiban ajaib miracle kira dengan kalkulator dr abu anas madani

24 ulasan:

  1. fffffiiiiirrrrssssttttt!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jelesnye gua.. ada lagi meleis dr negara dunia ketiga. Sorilah.. gua mmg jeles..

      Padam
  2. Salam.. Pengiraan ni untuk tahun 2014. Tidak sah untuk tahun sebelum dan selepasnya. Jangan malukan umat islam dengan pengiraan tidak berasas macam ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam
      xpaham.apa mksd hg kata sah utk 2014 ja.
      explain;-)..tq

      Padam
    2. Anon 1110, awk dh confius dgn formula yg lain. Formula yg awk maksudkn tu ialah formula yg melibatkn pengiraan umur dari no.henset. Lain kali baca dulu entry sblm komen.

      Padam
    3. Aku rasa btl dah dia mention psl frmula ni..kalau formula no hp tu xkn la smpai malukan umat Islam pulak.

      Padam
    4. ye utk 2014 ni je leh guna, kebetulan surah 114 n tahun 2014... ade kena mengena ngan 14 kan.. formula nak dapat tahu umur kan tahun sekarang - dgn tahun lahir, dapatlah umur kita..contoh nya umur aku la k.. 2014 - 1986 = 28, same goes to 114(surah) - 86 = 28... cuba kalau tahun depan ko buat... 2015-1986=29.. tapi kalau ko nak guna formula yg konon2nya keajaiban surah ni, 114-86=28, ko takkan dapat umur 29 padahal umur kau dah 29 utk 2015... mohon paham..hahahah

      Padam
    5. Anon 904, tahun dpn jumlah surah bertambah jd 115 kerrrr??

      Padam
    6. Haha oh ptutlh tahun ni bru keluar formula ni, sblm ni xde sape nk kecoh2 pn..buraq betul lah! Lulz..

      Padam
    7. Apa hg merepek cik non 950?surah xbrtambah,umur kita y brtambah..

      btl2,utk thn 2014 ja.aku bru trsedar..haha.k.paham.

      Padam
    8. lepas ni kter cari something yg berakhir dgr angka 15 lak utk kira umur kta pada tahun depan.

      Padam
    9. 417, non 950 tu sjenis troll..xpn dia cuma slh letak jam anon komen..hang baru nk knal dunia blogging ka?

      Padam
    10. troll pun tahap bangang abadi.eh anon 850 ko master dlm blog ke.ko ni blogger fames y masuk paper tu ek..puii

      Padam
  3. Calkulator... hahhahaahahaaaa

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ejaan manglish tahap karma level ostat.

      Padam
  4. ummat yang terlalu pandai kekdahnya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Takkan hang tak tau. Umat Islamlah tercanggih terbagus didunia. Kalo mat saleh ada kapal terbang, kita ada buraq. Takat kalkulator ajaib Yahudi tu, kacang jer sumer ni. Kira guna ayat Quran jer. Malah boleh relate dgn apa saja yg kene dgn kepala taik si tukang kira.

      Caranya mudah saja. Kira huruf2 dalam mana2 ayat surah yg kita suka. Campur dgn jumlah lembu 5 jiran berdekatan rumah jiran mertua abg sulung kau atau anak kedua menteri lembu malaysia 250 juta dulu tu, darab dgn jumlah menteri2 jantan yg selalu buat kenyataan meleis biol di malaysia. Dgn tepatnya kita akan tahu nasib kita di alam barzakh kelak. InsyaAllah.. sebar2kan keajaiban kepulauan meleis ini.

      Padam
  5. Tak pyh rasa malu dgn Al-Quran, bknnya ada dlm mana2 surah pun benda ni. Yg memalukan ialah org yg memulakannya dgn ilmu sekerat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Org yg memulakn dgn ilmu sekerat tu lupa nk sambung dgn meletak statement: "this formula only works for this year, so hurry up & try this miracle!"

      ..memang 'sekerat' lah jadinyerrr, ayat xabis..lol

      Padam
  6. mudah je ni..ni jenis makanan meleis2 la ni..perkara2 cmni memang cepat hot.

    BalasPadam
  7. huhu smpi mcm tu diaorang nak tipu org islam...yg kurang ilmu can easily fall in trap...sayang islam dengan ilmu bukan sambrono je... ak kdg2 suka dengar mufti menk bercerita dan dengar ceramah cabaran islam masakini... memang disuruh cari ilmu tentang islam konsep dan pemahaman dan jgn la melampau2 dari apa yg nabi suruh...

    BalasPadam
  8. Typical Malays.Suka sebarkan benda yang belum pasti kebenaranya+malas guna akal fikiran

    BalasPadam
  9. aku nak tau ada tak teori tau tarikh mati guna Quran? senang aku nak bertaubat!

    BalasPadam
  10. Nape la guna tarikh tahun Masihi..tahun hijrah x ambil kira. Tahun masihi pun kuat berasaskan kristian. Sabo je la...

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.