Iklan Leaderboard

Rabu, 23 Mei 2012

26 Anda memang tiada pilihan, terima sahaja

Kita hidup dunia ni adalah untuk membuat pilihan. Kita memilih untuk menjadi baik atau jahat. Kita memilih hitam atau putih. Kita memilih Najib Razak atau Anwar Ibrahim. Seperti entry aku sebelum ini juga, kita menjadi busuk tu atas pilihan sendiri, bukan disebabkan orang lain. Kita berkuasa untuk mencorak dan menentukan pilihan kita. Tapi ada benda yang kita tiada pilihan, nak tak nak suka tak suka kena terima jugak, kerana memang tidak ada pilihan.


Pertama adalah mak bapak kita. Walau macam mana hebat pun kita ada kuasa ajaib macam The Avengers, kita tak boleh nak pilih siapa mak bapak kita. Kalau ditakdirkan kita ni anak Sultan, jadilah kita anak raja yang mungkin satu hari jadi Sultan juga. Kalau ditakdirkan mak kita Rosmah Mansor, kenalah terima walaupun ramai tak suka mak kita. Kalau kita lahir sebagai anak Nik Aziz, mungkin kita pun akan mewarisi sifat2 mahmudah bapanya. Kalau mak bapak kita orang miskin sekalipun, no choice, tak boleh merungut, kita kenalah berusaha lebih dari orang lain untuk membaiki kehidupan keluarga. So kalau ko lahir2 je dah jadi anak orang kaya, pun jangan berlagak sangat, sebab bukan ko pun yang pilih untuk dilahirkan dikalangan orang kaya, ia semua dah ditakdirkan.

Kedua adalah rupa paras, kecacatan dan jantina. Kalau kau dah dilahirkan hensem macam Ben Ashaari atau Mat Haron Aaron Aziz, comel macam Maria Elena atau awek aku Heliza Helmi, ataupun hodoh macam kaum Ogre sekalipun, walaupun kau tak suka, kau tiada pilihan, kena terima jugak. Jangan nak dok ubah2 apa cucuk sana cucuk sini. Kalau setakat pakai mekap 4-5 inci tu lantak kau. Malah kalau kau lahir2 dah ada kecacatan seperti buku lali, jari ada 6, takde cuping telinga, lubang hidung ada 3, jangan mengeluh, kena terima jugak kerana semuanya dah ditakdirkan.

Dan kalau korang lahir2 je dengan ini =

Atau pun ini =

Kau memang tiada pilihan, suka tak suka korang kena terima. Jangan dok nak pandai2 tukar jadik shemale ke atau pakai zakar palsu ke. Yelah korang memang la mampu nak buat pembedahan plastik apa semua, tapi rata2 orang yang buat pembedahan ni lepas beberapa tahun semua menyesal, terutama bila masa dah nak mati. Bagi orang Islam, kalau korang rasa lepas mati boleh bangun sendiri mandikan mayat diri sendiri, kapan sendiri lepas tu masuk sendiri dalam kubur takpa la, ini tidak, orang lain yang kena uruskan. Bila dah macam ni mula la ahli masjid pening sape yang nak kena uruskan mayat kau.

Juga dengan seks orientation kau, kau memang takde pilihan. Nak tak nak korang kena follow fitrah seperti orang2 normal yang lain, bukan ikut nafsu cinta songsang kau.

Hanya macam ni sahaja yang normal =

Macam ni tak jadi =

Macam ni pun tak jadi =

Apa tah lagi yang ni =

Sangat abnormal doh... Kalau ikut sains pun manusia boleh tercipta ke dengan seks songsang. Terikut sangat dengan budaya barat. Yang kat luar negara ni pun mangkuk jugak, boleh pulak lagi kahwin sejenis, lepas tu bila nak anak, susah2 cari anak angkat yang datangnya hasil daripada hubungan straight jugak. Tapi kalau nak lahirkan anak sendiri jugak, carikla penderma sperma. Kehidupan seks songsang korang pun dah abnormal, nak jugak tuntut hak supaya orang lain anggap korang tu normal?


Lagi si Ambiga ni nak perjuangkan LBGT (Lesbian, Biseksual, Gay, Transeksual)? Lepas tu si mangkuk ayun Irsyad Manji yang tah dari celah dunia mana datang sibuk2 datang ke Malaysia pun kata Gay dan Lesbian juga ciptaan Tuhan? Ya memang betul, dan pencuri, penagih dadah, perogol, orang buang anak, kaki minum juga ciptaan tuhan. So sebab semua ciptaan Tuhan maka boleh la langgar undang2 dan hukum yang Tuhan dah tentukan? Seriously, kitab mana minah ni rujuk? Surah mana, ayat ke berapa yang dia rujuk yang membenarkan hubungan sejenis atau homoseksual. Dan dia cakap Hadis tu ciptaan manusia. Ya Hadis itu memang datang dari mulut manusia, tapi manusia itu adalah Nabi Muhammad s.a.w. Apa sebenarnya masalah perempuan tak sedar diri ni? Yang aku tak tahan ada jugak orang Islam yang bagi sokongan kat dia ni.

Eh... abang tukar tiub a.k.a Hishamuddin Rais pun ada... tukar tiub di mana2...

Perempuan macam ni patut ditampar je macam Will Smith tampar wartawan lelaki gay yang cium dia kat red carpet. Walaupun Will Smith ni katanya menyokong perkahwinan sejenis kat US, dia sendiri pun jijik dengan kelakuan dan aksi homoseksual, hipokrit maybe?



tags: tiada pilihan takdir tuhan orang tua ibu bapa mak bapak rupa paras cacat jantina lahir ada zakar atau  faraj orientasi seks straight normal abnormal lbgt lesbian biseksual gay transeksual shemale tranny homosexual hubungan sejenis ambiga irsyad manji kebebasan cinta songsang will smith tampar slaps wartawan reporter kiss red carpet men in black III red carpet

26 ulasan:

  1. perghh...
    ayat menarik tertarik..


    yang Benar, Ringkas, Sopan, Peace..^.^
    NINJA

    BalasPadam
  2. suka gambar 1st

    kenangan najib

    -_-

    BalasPadam
  3. skru dan nat nye...uhuk!!

    visit me : streetneon.blogspot.com

    BalasPadam
  4. haha. entri tersirat tak berselirat !

    BalasPadam
  5. Bangan punya pompuan...fap fap fap

    BalasPadam
  6. i paling suke part yang skru n nat jer.. hohohoho

    BalasPadam
  7. yes! sume org ade pilihan.cume antara baik dgn buruk je pilihan nkorang tu

    BalasPadam
  8. Sokong aku sokong sepenuhnya

    BalasPadam
  9. hehe ayat kias2 tapi bermakna :) suka

    BalasPadam
  10. sian tukar tiub..kah kah kah..tp tt open minded..beli buku, baca buku, fhm kn apa yg dia tuliskan..br boleh bhujah setelah tahu apa masalah(melalui penulisan) dia mengenai islam..kt belah mana dia tpesong..mmg dh tpesong jauh sperti pengamal seks songsang..tp kena kaji2 org mcm nie kenape jadi mcm tu..br leh nk troubleshoot problem nie..bgus tt, pi baca dulu..syor jgk untuk ahli agama kite..nie x, tahu nk kutuk, keji, hina je golongan nie..bukan nk cuba selesaikan mslh glngn ini..dgn kata lain, kalu x baca, x pyh nk ulas..

    BalasPadam
    Balasan
    1. sbb tu gua tak ulas pasal buku minah lesbo tu, sbb gua tak baca lagi

      Padam
    2. belum baca lg? Ingat dh khatam sbb pung pang pung pang gebang kt atas tu..

      Padam
    3. serius lu ni psiko... gua pung pang pung pang kat atas pasal LBGT, kepercayaan dan orientasi seks Irsyad Manji... ada ke gua cakap gua nak cerita pasal buku dia?

      sekarang lu cakap apa sebenarnya yg lu nak sampaikan? lu memang sokong golongan LBGT atau lu pun LGBT jugak?

      Padam
    4. Memang susah nak puaskan hati setiap manusia (merujuk pada tanpa nama 23 Mei 2012 8:27 PG & Tanpa Nama 24 Mei 2012 11:32 PTG )

      walaupun irsyad manji boleh beri justifikasi pasal perjuangan hak LBGT dengan hujah bernas atau pengalaman hidup dia sekali pun, namun salah tetap salah. malahan si irshad tu siap promote budaya songsang sama ada secara langsung atau tak langsung pada kita.

      kalau pasal buku2 irshad tu pulak, aku boleh simpulkan yang dia nak memperjuangkan pemikiran ijtihad (IMO, lebih kepada liberal) dikalangan muslim, sambil2 itu dia menempelek golongan2 extremis yang terlalu kuat bersuara yang sampai memberi imej dan persepsi buruk kepada orang ramai.

      aku setuju akan perjuangan ijtihad serta tidak taqlid buta pada satu guru / mazhab.

      Tapi ada banyak perkara besar yang dia bentangkan yang patut kita takle terima. Si irshad memperagui kesahihan al-quran dan hadis, kononnya ada banyak percanggahan antara ayat/surah A dan B serta al-quran hanyalah buatan manusia. Memperlekehkan kewajipan/hikmah solat dan wuduk. Dan akhir sekali, menggalakan amalan homoseksual dengan melibatkan istilah yang berkaitan dengan islam.

      Dia ni tak caya intipati alquran tapi masih nak kekal identiti sebagai muslim, wtheck? Malahan ijtihad tuh banyak berpandukan alquran dan sunnah. ironi sungguh.


      lagipun apa yang dibawa oleh Irshad Manji dari segi pemikiran ijtihad dan tak taqlid buta, bukan lah sesuatu yang baru. Dr Asri dah lama kemukakan hal ini. Dia lagi punyai kredibliti yang tinggi memandangkan dia pakar hadis, tahu berbahasa arab, dan ku yakin dia tahu juga chronologi ayat2 al-quran diturunkan.

      kredibiliti irshad sangat boleh dipertikaikan, dia pakar bahasa arab ke? arab klasik macam mana pulak? ke takat pakar istilah2 tertentu jer? dia tahu sangat ke macam mana hadis dikumpul dan disaring masa dulu2? terlalu banyak menelaah hal2 liberal dari memahami budaya arab yang dulu2?

      kesimpulannya apa yang diseru oleh irshad bukanlah baru, tapi hal2 homoseksual tuh patut ditolak sama sekali. namun kita janganlah berkasar kepada golongan LBGT nih tapi hendaklah kita bertegas pada mereka dengan pendirian yang berteraskan syariah.

      Padam
  11. Bab mana ambiga ckp dia sokong lgbt? Dia anjur kan transeksualiti merdeka je..anak mahathir pun jadi penganjur 2 tahun lepas! Tp ape yg diperjuangkan oleh ambiga & marina mahathir n the gang? Ko tahu ke sblm nk kutuk2 tu? Masalah kite org islam hanya tahu hina, kutuk, keji org je..transeksualiti merdeka program untuk membincangkan pasal lgbt nie..kenape mereka jd cmtu?ape penyelesaian nye? Dgn kata lain, kalu x selami diri dan masalah diorg, mcm mana kite nk selesaikan??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pertama sekali ia "Seksualiti Merdeka" ye, bukan "Transeksualiti Merdeka", transeksual tu penukaran jantina. Ya ambiga dan marina menganjurkan seksualiti merdeka. Untuk apa pengajuran seksualiti merdeka? Lu baca kat sini =

      "Mereka menuntut pengiktirafan kerajaan dan masyarakat Malaysia kepada golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT), bukan sahaja mengakibatkan diskriminasi bentuk baru atas nama hak asasi manusia."

      Ini bukan nak bincangkan masalah LBGT atau nak sedarkan mereka ke fitrah asal, tapi mereka nak tuntut pengiktirafan kerajaan dan masyarakat bai... lagi lu mau cakap ambiga tak sokong LBGT? Kenapa nak layan tuntutan mereka kalau dah terang2 langgar hukum Allah? Kalau macam tu bila ada org lain yg buat tuntutan macam2 seperti benarkan seks bebas, perkahwinan lain agama dikalangan org Islam, benarkan org hisap dadah, dan lain2 tuntutan yang betul2 bercanggah dengan hukum tuhan, adakah kita kena layan dan akur?

      Padam
    2. lu ni pukimak la Tanpa Nama(bukan aku).. Islam mana kutuk, keji tu.. meh sini aku selinap mak ko dpan bapak ko...lantuihh!!

      Padam
  12. skru dgn nat tu simbolik habis.. menyampaikan dlm bentuk paling sopan dan comel bila tgk skru dan nat tersebut.. hehehe..
    bila bc entry ni terus saya terfikir : hal-hal yg kita tiada pilihan, yg tpksa kita terima sebenarnya hal paling bermakna dlm hidup. sbb kita belajar erti menerima dgn pemberian allah :)

    masalah seksualiti? sedih. kita sedang menuju ke arah negara maju yg terpaksa mengorbankan segala benda yg baik2. :(

    BalasPadam
  13. nice post...mudah nak faham walau t'sirat =)

    BalasPadam
  14. maria elena tu memang comel//

    BalasPadam
  15. alhamdulillah....ramai yg telah sedar

    BalasPadam
  16. orang kafir yang sokong pun geli nak cium mulut kaum sejenis

    BalasPadam
  17. golongan ni dh terlalu ramai...

    menyedihkan

    BalasPadam
  18. Kita ada beberapa alam

    Lam roh, alam rahim, alam kubur/barzakh, alam mahsyar.... kesemua alam yang tersebut kita TIDAK diberi PILIHAN.

    Kita HANYA diberi peluang untuk buat PILIHAN hanya setelah kita lahir atas muka bumi hingga sebelum mati.

    Buat lah pilihan yang paling bijak.....

    BalasPadam
  19. tak lama lagi akan datang pula golongan yg abnormal sperti pedophile, necrophilia, zoophilia dan akan datang mungkin dollphilia yg akan menuntut hak mereka...

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...