Iklan Leaderboard

Jumaat, 11 Mei 2012

19 Privasi Seorang Pejuang Rakyat

Jangan ganggu privasi saya - Ambiga - Link

Traders 'grill' Ambiga with burger protest - Link

'Jual burger depan rumah saya perbuatan tak matang!' link Video


Gambar dari Malaysiakini
Mengikut berita , yang berniaga burger depan rumah Ambiga adalah ahli NGO dari Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (Ikhlas)

 Burger Daging satu!!!!!!!!!!!!

19 ulasan:

  1. mcm2..

    Ckp rugi tp boleh bg free kt org rmi yg ada kt situ tmasuk presr, pelik x? Kalu bg free maknanya slalu dh untung byk..

    Tp kn, kalu mereka cerdik mcm burger king, mcd, kfc dan kdai2 mamak yg blmbk bukak masa bersih 3.0, mereka untung blipat kali ganda..so salah sapa yg x bukak kdai time tu? Tmbhn, penjaja jual air ngan aiskrim smpi habis stok hari tu!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko tanak join sekali jual nasik lemak ke, sate ke depan rumah BABIGA tu?

      Padam
    2. xnk lah, situ, bukit damansara kwsn 'high class'..kalau menjaja tepi jalan xde org pandang..org yg bijak pandai je meniaga kt sana..opps, mana pbt? Boleh pulak jual tepi jalan, dah ada permit meniaga ke?

      Padam
  2. BABIGA & Anjing11 Mei 2012 3:52 PTG

    Rasakan ngko BABIGA, camane rasanya tempat ko kena kacau, mcm tu la rasanya penjaja di jln TAR rasa! Bukak lagi banyak lagi bagus, jual ikan, sayur, ikat lembu kerbau kat pintu gate BABIGA ni lagi bagus..

    BalasPadam
  3. Jangan ganggu privasi saya - Ambiga
    Ganggu peniaga di jalan TAR boleh.. saya sokong!

    BalasPadam
  4. pening2..

    Kalu puak bersih salah terutama ambiga, pergi lah saman dia mintak ganti rugi, br betul..nie buat kerja cerdik mcm tu..be rasional lah..negara ada undang2..ambik tindakan kepada sapa yg salah x kire pro or anti kerajaan..

    Pening2..

    BalasPadam
    Balasan
    1. heheh tuntutan bersih 2.0 x tau peniaga ni dapat ke belom ni ko nak cakap pasal nak amek tindakan undang2?

      out of topic

      aku sangat sokong bersih...niatnya bagus dan untuk pengetahuan ko
      banyak golongan profesional yg sokong agenda bersih
      tapi bila perlaksanaan plk yg fail!

      sebabnya Bersih ni agenda rakyat, dan jika perhimpunan ni dicadangkn buat d dataran merdeka x diluluskan dan pemerintah bagi pilihan buat di stadium merdeka, pg buat kat stadium merdeka...no harm kan!?
      yang nak melangar undang2 nape!?
      kalau korang rasa rakyat power, ye aku akui kuasa rakyat memang power! tapi adakah dgn pukul polis sana sini, buat jalan sesak, peniaga x berani nak meniaga...susahkan rakyat yang lain...mencemarkan nama malaysia...

      kalu ikot slogan orang pembangkan kata "kita nak buat demo bukan nak main bola" ye habes ko buat demo kat tepi jalan nape?orang nak guna jalan...kereta moto lori bas sume nak gune..yang ada politic fag nak jugak buat kat jalan kenapa...buat kat stadium sangat2 stratigik..korang nak menjerit pangil la media..untuk menyatakan hasrat BERSIH mmg sangat jelas..teratur...

      tapi bila ada masuk campur parti politik bersih ni di jadikan agenda korang ni la...dan rakyat yang fanatik dgn individu dan x jelas dgn perjuangan mereka yg jadi pak turut!

      pemimpin PR x payah nak menempel datang bersih...ni adalah agenda rakyat bukan agenda politik korang!

      yang benar
      ~penyokong bersih~

      Padam
  5. aku tgk, yg mengarah kt sana semua geng mamak keturunan suku sakat india..yg bersorak pun diorang..yg tukang bpeluh2 buat burger tu melayu..nasi meLAYU lah dari dulu smpi sekarang jd kuli dgn mamak bdarah india..dh lah 22 tahun si mamak kutty bdarah india mengaku melayu menindas melayu kt msia..makin meLAYU lah melayu kena tipu dgn mamak bdarah keturunan india duk tindas..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apahal ko dok sokong tamil sekor tu? Dia ada bg ko sekor gay ke smpi ko sggup nak menjilat kesucian tindakan ketua lgbt ko ni? Atau ko pun dr kalangan paria dtg sini nk jd hero tamil?

      Padam
    2. buat apa aku nk sokong dia..kalu dia salah, bwk lah ke muka pengadilan..daripada buat menjatuh kan diri jadi kuli batak dgn geng mamak tu..x brani pi court? Aku sokong benda yg betul benda menyondol cacai sblh pihak je..lg satu, bila dia umum dia lgbt? Sbb anjur seksualiti merdeka?? Yg 2 tahun lepas anak mahathir jadi penganjur program sama nape x ckp si marina mahathir lgbt? Ha ha ha..tgk lah puak cacai nie, bahasa kotor ngan xde fakta nk hujah menggambarkan mentaliti diorg..

      Padam
  6. Sila baca Berita harian ms 8 pada 11/05/12, baca betul2..sujaidi kartimin,45 tahun ada lah peniaga yg meniaga kt rumah ambiga tu smlm..(nama pun jawa, tp biasalah mengaku melayu mcm mamak jgk)..dia ckp rugi rm2000 pada hari bersih 3.0..so korang bayang kn gaji dia 4x sbtu(meniaga pada sbtu ptg dan mlm jalan tar)..fuyoo, kalah manager bank punya gaji..hanya 4 hari bekerja sebulan cecah rm8000!! Agak2 lah mas joko dan org yg 'dibelakang tadbir' smlm..kalu dh menipu, spin spin kantoi jugak akhirnya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan gaji dia RM2000 pada sabtu, jualan dia rugi RM2000, tolak kos operasi, berapalah sangat!! Pencacai BABIGA betui lu ni!

      Padam
    2. alahai, cerdiknya awak nie..kalau dh RUGI, maknanya tmasuk jualan lah, sewa, byr pekerja, beli brg mentah..tp alahai, setakat burger je, brg mentah boleh pakai lg, pekerja smpi berpuluh org ke? Ambik lah teladan, nk kaya jual burger buat warung mcm kaw kaw burger kt wangsa maju, x pyh jaja politik tp bersusun pnjg org setiap mlm..

      Padam
  7. babiga bagi tau nak buat tuntutan p mahkamah,..dia sendiri p jalan...babi..

    BalasPadam
  8. burger aje ke? air sirap ke takde ke? baru la untung beb. lulz~

    BalasPadam
  9. bukan main marah lagi orang kat atas tu dgn babiga... mesti dia benci kat ambiga sampai terbawak2 kat mimpi

    BalasPadam
  10. Kalu dah tak suka krjaan ni, negara ni, spr, pdrm, penjaja, etc2; apa tunggu lg, bungkus baju, barang, tempah tiket - BALIK NEGERI! Kat sana ko nk bersih ke, kotor ke, terbalikkn keretapi ke, ko punya pasal. Kalu betul origin ko suka cara ko tu, selamat la ko. Kalo x ko terima la padahnya oleh origin ko sendiri. Bangsa tak xsedar diri merempat kat tempat org, dah diberi mcm2 kemudahan, nak buat kecoh plak. PUNDEKLA..!

    BalasPadam
  11. korang rasalah, kalu mamat2 mcm diorg (dan geng perkasa buat demo dpn rumah guan eng tu) pi buat demo umah najib dan pemimpin bn lain lak, brapa minit diorang sempat duduk? Mau kena usung ke balai terus..ha ha ha..maha adil..

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...