Sabtu, 11 Ogos 2012

70 Mengundi BN dan PR itu HARAM

Sudah diorang buat lagi daaahh... no ini bukan cerita pasal Johari Pain nak kerat kote sebab Pandalela dapat pingat gangsa dalam Olimpik. Ni aku nak cerita pasal golongan agamawan yang suka berpolitik. Kat entry aku sebelum ni kat sini aku dah sedikit pasal golongan alim ulama yang bertelagah sama sendiri disebabkan perbezaan ideologi politik dan juga kat sini berkaitan ilmuwan agama yang saling keluar hukum demi survival politik masing2.


Pertama sekali negara kita negara demokrasi, kita punya hak nak undi sapa2 atau dalam kata lain, kita hanya boleh undi BN atau PR atau calon bebas, itu sahaja. Bila dah masing2 dok haram undi sana, wajib undi sini, masing2 dok guna ayat Al-Quran, baik tak payah ada negara demokrasi, buat je negara komunis, republik, diktator ke senang.




Pengasas Pondok Geting, Tok Guru Abdullah tu cakap bahawa haram dan berdosa kepada umat Islam menyokong DAP bukanlah suatu kenyataan politik kerana apa yang dinyatakan itu berlandaskan kepada dalil yang dalam al-Quran dari surah al-Muntahanah ayat 9 yang bermaksud:
`Sesungguhnya Allah hanyalah melarang kamu daripada menjadikan teman rapat orang-orang yang memerangi kamu kerana ugama (kamu), dan mengeluarkan kamu dari kampung halaman kamu, serta membantu (orang lain) untuk mengusir kamu. Dan (ingatlah), sesiapa yang menjadikan mereka teman rapat, maka mereka itulah orang-orang yang zalim.’

Kalau nak ikut dalil2 tu, kesimpulannya:
  • HARAM undi PR sebab ada DAP, dan DAP tolak negara Islam dan hukum hudud yang nak dilaksanakan oleh PAS.
  • Tapi HARAM juga undi BN sebab ada MCA yang juga tolak dan hina hudud, dan UMNO juga tiada cadangan untuk laksanakan hukum hudud.

* Gambar di ambil dari AmenoWorld.

Ok so kalau semua HARAM, maka HARAM lah mengundi di Pilihanraya sebab kedua2nya HAROOOOMMM, kecuali kalau ada calon bebas, maka undilah calon bebas tu sebab takde sapa2 jatuhkan hukum kat calon bebas samada wajib atau haram...

Dulu UMNO selalu cakap PAS mempergunakan agama untuk kepentingan politk, sekarang pun UMNO juga mempergunakan agama untuk kepentingan politik. Dah sekarang ni jangan masing2 claim merekalah yang paling, Islam merekalah yang wajib di undi, kalau undi pihak lawan hukumnya haram, sapa yang geng dengan kafir harbi sapa geng kafir zimmi.

Sebab tu aku cakap, terdapat 3 golongan yang kena benar2 NEUTRAL, bebas, berkecuali dan tidak terikat pada mana2 pengaruh politik di negara kita iaitu Institusi Raja, para Alim Ulama/Ilmuwan Agama dan Penjawat Awam kerana pengaruh dan peranan mereka sangat besar dalam masyarakat di Malaysia. Kena faham NEUTRAL bukan bermaksud ATAS PAGAR atau LALANG. Jenis2 orang yang perpolitik ni ada macam2 jenis seperti kategori2 berikut:
  1. Politikfags - Taksub, fanatik dan obses kepada mana2 parti dan pemimpin politik. Kerjanya asyik mentibai dan memburukkan pihak lawan tapi keburukan pihak sendiri didiamkan atau buat tak tahu, malah siap cover backup lagi.
  2. Atas pagar - Tak tetap hati nak sokong mana satu. Hatinya 50-50, mungkin kalau bapak suruh sokong sini dia sokong sini, kalau awek dia suruh sokong sana dia sokong sana, atau mungkin tidak keluar mengundi pun kerana tidak berminat nak ambik tahu pasal politik.
  3. Lalang - Jenis mengikut2 dan tiada pendirian, kalau ada kepentingan di pihak sini, dia sokong sini, jika ada kepentingan di pihak sana, dia lompat pergi sokong sana.
  4. Neutral - Tidak menyokong secara taksub atau berkecuali dari menyokong mana2 parti dan pemimpin politik. Bebas memuji dan menyokong mana2 kebaikan yang dibawa oleh mana2 pihak malah berani menegur, mengkritik dan tidak mendiamkan diri apa2 keburukan yang dilakukan oleh mana2 pihak walaupun di pihak yang kita sokong.
So korang duduk di kategori yang mana satu? Mengaku cepat!

Btw Hari Raya pun nak politikkan apa cerita? Hari tu kutuk kata jangan politikkan Hari Kemerdekaan #Janjiditepati. Biol sungguh golongan POLITIKFAGS!




tags: haram undi dap pas pkr pr pakatan rakyat pengasas pondok geting tumpat abdullah sa'amah mufti pahang datuk abdul rahman osman utusan sekretariat ulama muda malaysia ilmu fathul bari mat jahaya sinar harian datuk ibrahim ali karpal singh barisan nasional bn umni mca mic kafir harbi zimmi tolak wajib hudud negara islam kategori orang politik politikfags taksub fanatik obses atas pagar lalang neutral bebas berkecuali tidak terikat institusi raja sultan agong alim ulama agamawan ilmuwan agama penjawat awam gomen sampul hari raya bersih johari pain kerat potong kote facebook twitter minta maaf pandalela rinong sarawak menang gangsa sukan olimpik 2012 london vote for nobody tell the truth

70 ulasan:

  1. setuju ! haha. xpaham dgn politik ni sampaikan rasa malas nak melayan dieorang.. aku atas pagar sebab malas sgt nak amek tau ;p

    BalasPadam
    Balasan
    1. entah kenapa kalau gaddis2 sembang bab politik nampak cute sesangat
      lol :P

      btw aku ni mungkin agnostic politic huhu
      kuntum khairu ummatun ukhrijat linnas!

      Padam
    2. Mas tofik kalu ngorat cewenya failed banget gan! ekekeke.. ckckckckck xD

      Padam
    3. at least aku ngorat depan2
      nak ngorat pon nawaitu krn Allah
      tak main la stalking2 :P

      Padam
    4. Kok gitu ya mas bro? pokoknya ayatnya harus tambah romantis gitu..ya iya lah.. apa2an aja..ckckckkck :DD

      Padam
    5. auww ade orang nak ngorat aku ke ni? hahaha. auww i'm single !

      taufik - aku tau la jugak sal politik ni tp lame2 da pening sbb banyak sgt versinye.. so baik aku diam je la sbb ilmu politik xpenuh lg nak borak sal politik ;p

      Padam
    6. APA??????? cik.belog single lagi??? mohon berkenalan

      Padam
    7. noob lambat semenet
      sila beratur amik line

      oh hai cik belog ada blog tak? hehe
      kasi panas line

      Padam
    8. mohon jangan politikkan cik belog..lol

      Padam
    9. mohon kenalan dengan cik belog. single jugak. tapi takde blog.

      Padam
    10. mohon register kalau nak berkenalan. haha

      Padam
    11. ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
      ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░▓████████████████████████▒░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
      ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░▓█████▓▒░░░░░░░░░░░░░░░▒██████▒░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
      ░░░░░░░░░░░░░░░░░░████▒░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░▓███▒░░░░░░░░░░░░░░░░░
      ░░░░░░░░░░░░░░░░░███░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░███░░░░░░░░░░░░░░░░
      ░░░░░░░░░░░░░░░▒██░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░▒██░░░░░░░░░░░░░░░
      ░░░░░░░░░░░░░░▒██░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░██░░░░░░░░░░░░░░
      ░░░░░░░░░░░░░░██░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░██░░░░░░░░░░░░░
      ░░░░░░░░░░░░░██▓░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░▒░░██░░░░░░░░░░░░░
      ░░░░░░░░░░░░░██░░██░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░██░░██░░░░░░░░░░░░
      ░░░░░░░░░░░░░██░░██░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░██░░██░░░░░░░░░░░░
      ░░░░░░░░░░░░░██░░██░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░██░░██░░░░░░░░░░░░
      ░░░░░░░░░░░░░██▒░██▓░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░██▓░▒██░░░░░░░░░░░░
      ░░░░░░░░░░░░░░██░░██░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░██░░██░░░░░░░░░░░░░
      ░░░░░░░░░░░░░░██▒░██░░░░░▒▒▓███▒░░░░░░░▒███▓▒▒░░░░░██░▓██░░░░░░░░░░░░░
      ░░░░░░░░░░░░░░░██░██░░██████████▒░░░░░▓██████████░░██▒██░░░░░░░░░░░░░░
      ░░░░░░░░░░░░░░░░████░████████████░░░░░████████████░████░░░░░░░░░░░░░░░
      ░░░░░░░░░░░░░░░░░███░▒██████████░░░░░░░██████████▒░██▒░░░░░░░░░▒░░░░░░
      ░░░░░▒████░░░░░░░▓█▒░░█████████░░░░░░░░░█████████░░▒█▓░░░░░░▓████░░░░░
      ░░░░░██░▒██▒░░░░░██░░░░██████▓░░░░█░█░░░░███████░░░░██░░░░░███░░██░░░░
      ░░░░░██░░░██▓░░░░██░░░░░░▒▓▓░░░░▒██░██░░░░░▓▓▒░░░░░▒██░░░░███░░░██░░░░
      ░░░▓██▒░░░░████▓░░██░░░░░░░░░░░░███░███░░░░░░░░░░░░██░░█████░░░░▓██▒░░
      ░░██▓░░░░░░░░▒████████▓░░░░░░░░████░███▓░░░░░░░▒▓████████░░░░░░░░░███░
      ░░██▓▒▓███▓░░░░░░▓████████▓░░░░████░███▓░░░░▓████████▓░░░░░░████▓▓███░
      ░░░███████████▒░░░░░░███████░░░░██░░░██░░░░██████▓░░░░░░▓███████████░░
      ░░░░░░░░░░░░▓█████░░░░██▓▓░██░░░░░░░░░░░░░██░█▒██░░░▒█████▓░░░░░░░░░░░
      ░░░░░░░░░░░░░░░▒█████▒▒█▓█░███▓▓▒▒▒▓▒▒▓▓▓███▒███░▓█████░░░░░░░░░░░░░░░
      ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░▒████▒▓█▒▒█░█▒█░█░█▓█▒█▓░█░█████▒░░░░░░░░░░░░░░░░░░
      ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░██░░██▓█▓█▓█▒█▒█▓█▓████░▓█▓░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
      ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░▓████▓░▓█▓█░█▒█░█░█▒█▒███▒░██████░░░░░░░░░░░░░░░░░░
      ░░░░░░░░░░░░░░░▓█████░░██░░░▒█████▓█▓█████▒░░░██░▒█████▓░░░░░░░░░░░░░░
      ░░░░░░▒██████████▓░░░░░███░░░░░░░░░░░░░░░░░░░██▒░░░░░▓██████████▒░░░░░
      ░░░░░░██░░░▓▓▓░░░░░░▒██████▓░░░░░░░░░░░░░░░███████▒░░░░░░▓▓▒░░▒██░░░░░
      ░░░░░░▓██░░░░░░░░▓████▓░░░█████▒░░░░░░▒▓█████░░░▓████▓░░░░░░░▒██▓░░░░░
      ░░░░░░░░███░░░░████▒░░░░░░░░▓█████████████▒░░░░░░░░▒████░░░░███░░░░░░░
      ░░░░░░░░░██░░░██▒░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░▓██░░░██░░░░░░░░
      ░░░░░░░░░██▒▓██░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░▒██▒▓██░░░░░░░░
      ░░░░░░░░░░████░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░████░░░░░░░░░
      ────────────────╔╗────────╔╗
      ───────────────╔╝╚╗──────╔╝╚╗
      ╔══╦══╦═╦╗╔╦══╦╩╗╔╝╔╗╔╦╦═╩╗╔╬╦╗╔╦╦═══╦══╗
      ║╔╗║║═╣╔╣╚╝║║═╣╔╣║─║╚╝╠╣╔═╣║╠╣╚╝╠╬══║║║═╣
      ║╚╝║║═╣║╚╗╔╣║═╣║║╚╗╚╗╔╣║╚═╣╚╣║║║║║║══╣║═╣
      ║╔═╩══╩╝─╚╝╚══╩╝╚═╝─╚╝╚╩══╩═╩╩╩╩╩╩═══╩══╝
      ║║
      ╚╝

      Padam
    12. Alamak Brader INJURED.. kenapa kondem gadis yang tak bermaya? cer cer cer kondem Admin blog ni ke,Aku ke?Taufik ke?cipan ke? Nazha ke?

      Tak gentle lah kondem aweks.

      Padam
    13. menggelabah la injured ni...dah tentu awek tu buat2 lawak je...apsal serius sangat? ni mesti jenis budak2 skema

      Padam
    14. lulz
      maafkan encik injured krn terkasar bahasa sbb past experience beliau dinodai masih terngiang2 di telinga

      Padam
    15. hidup kalau serious memanjang tak fun la beb ! hahaha ;p jgn rasa tekanan2 ye en injured :)

      Padam
    16. amboi , kemain hot lagi membe aku cik belog kat sini. Hahaha

      Padam
    17. ▒▐█▒▐█ ▄▀▄ █▀▀▄ ▀░░█▀▀▄ ▄▀▄ ▀▄░▄▀ ▄▀▄░░
      ▒▐████ █▀█ █▐█▀ █░░█▐█▀ █▀█ ░░█░░ █▀█░░
      ▒▐█▒▐█ ▀░▀ ▀░▀▀ ▀░░▀░▀▀ ▀░▀ ░░▀░░ ▀░▀░░
      ╔═╗╔═╗─────────╔═══╗──╔╗
      ║║╚╝║║─────────║╔═╗║──║║
      ║╔╗╔╗╠══╦══╦══╗║╚══╦══╣║╔══╦══╗
      ║║║║║║║═╣╔╗║╔╗║╚══╗║╔╗║║║║═╣══╣
      ║║║║║║║═╣╚╝║╔╗║║╚═╝║╔╗║╚╣║═╬══║
      ╚╝╚╝╚╩══╩═╗╠╝╚╝╚═══╩╝╚╩═╩══╩══╝
      ────────╔═╝║
      ────────╚══╝

      Padam
    18. Cik Belog, mohon upload gambar seksi untuk tatapan peminat..

      Padam
    19. euw motif? tanpa nama mohon register baru best nak mengomen. ok? huhu

      Padam
    20. yeahh!!btul tu..gmbar seksi please.

      Padam
    21. mohon cik belog bagi cntact number supaya kami sume dapat msg cik belog dikemudian hari.kami sume ni jejaka baik2 belaka.

      Padam
  2. Balasan
    1. haha..bab ni kau no.4.Tp kalau bab gomen swasta..kau no.1.Strong intstitutionalfags

      Padam
    2. Aku cakap benda yang betul,Aku tak nak galakkan orang Melayu bekerja di sektor swasta..ia 2 perkara berlainan.

      Kau beritahu aku,bagus ke Melayu asik tumpu kerja kat sektor gomen?

      Padam
    3. typo - aku nak galakkan melayu bekerja di sektor swasta.

      Padam
    4. rilek la zack,jgn butthurt.aku mmg cakap kau no.1 dalam kes gomen swasta..tp aku sokong kau beb..aku tak cakap pun pendapat kau tu salah.

      Padam
    5. zack nie pun butthurt jgk kan, org gurau2 dia take serius..provoke sikit terus melenting..jgnlah serius sgt, zack nie mesti pakgat yg muka serius, tegas n misai melentik:-p

      Padam
  3. Aku ni nak kata neutral yelah kot. Tapi aku takkan puji atau kutuk mana pihak politik, sebab bagi aku sama je semua. Yang baik dalam sesebuah parti tu cuma sorang dua je.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan jadi seorang Neutral yang pasif,sebaliknya jadi seorang Neutral yang Pro-Aktif.

      Politik itu penting,masa depan negara ini terletak pada perjalanan politik yang positif,membina dan bijaksana.

      Kita sebagai golongan Neutral mempunyai tangungjawab membimbing mereka agar tidak terpesong.

      Butthurt please :DD

      Padam
    2. Aku butthurt dengan komen kau Zack. Haha, takdelah.

      Aku tak ambik port sangat setil tentang isu politik masa kini, jadi bila nak berdebat tentang politik ni memang aku tak ada idea. Yang buatkan aku tawar hati dengan politik ni kebanyakannya penykong yang taksub.

      Aku kagum sangat dengan keperibadian Tok Guru Nik Aziz, tapi kebanyakan kawan-kawan aku yang menyokong PAS terlalu agresif. Siap lepak semeja masa makan habis kelas boleh bertegang urat, hentak-hentak meja. Kita bagi pendapat, ada je yang nak dibangkang.

      Aku hargai jugak jasa BN yang dah majukan negeri aku yang kawan semenanjung aku gelar 'hutan' ni, walaupun mungkin tak banyak mana. At least dekat kawaasan-kawasan pedalaman yang bapak aku pernah ajar, tak ada lagi sekolah yang tak ada elektrik, masih guna air sungai. Walaupun tak ada jalan berturap, at least ada batu. Tapi terlalu susah untuk tutup mata dengan 'gejala gelap' yang berlangsung dalam BN tu sendiri.

      Sudahnya, mana satu aku nak sokong? Dari gelaran 'neutral' tu, lagi elok gelar aku 'tak ambik port' kot. Hahaha

      Padam
    3. Jangan ambil sikap "tak ambik port" bro.. tak kan kita nak arus politik Malaysia terus dipenuhi dan diwarisi oleh politicfags2 yang taksub,ignorant,radikal lagi bodoh? kalau kita ambil sikap macam tu..sampai bila2 pun arena dan wajah politik Malaysia tak akan berubah.

      Kita ambil resam "air menitis keatas batu"..lama2 batu tu akan pecah akibat titisan air tu..memang ambil masa nak mengubah pemikiran rakyat kita dalam berpolitik.

      At least,kita ada inisiatif Bro..jangan mengalah..Masa depan negara ni terletak pada tangan kita..sama2 kita mengubahnya.

      Padam
    4. so, ape lg zack..cepat lah jadi ahli politik..ckp dan pandangan pun dh mcm ahli politik..jgn risau, rmi akan sokong kau( tp rmi tu smpi dpt balik duit pertaruhan x tau lah :-p )

      Padam
    5. aku rasa ada benar ngomongnya encek z itu..kalau kita neutral, kita kena jadi neutral yang aktif..berpendirian dan yang paling penting luruskan politicfag yang bengkang bengkok tu..politik sangat penting untuk survival rakyat macam kita..in b4, no 4:)

      Padam
    6. mcm mana yaa neutral yg pro-aktif? Adakah hanya pung pang pung pang mcm tin kosong (habuk pun takda)? Adakah komen2 membina anda semua diblog ini akan dibaca oleh najib, khairy, rais yatim, lkc, lge, anuar ibrhm, nik aziz etc? Adakah anda semua ada bdebat dan komen2 di fb, twitter org blog para pemimpin negara? Ataupun menyertai demo2 & perarakan supaya 'suara' anda didgr pemimpin?

      Padam
    7. Butthurt pesimis ditected Hark hark hark ekekeke

      Padam
    8. Kepada tin zero..kamu ingin tahu bagaimana menjadi seorang Neutral yang Pro-aktif,sila baca quote ini betul2.."Neutral - Tidak menyokong secara taksub atau berkecuali dari menyokong mana2 parti dan pemimpin politik. Bebas memuji dan menyokong mana2 kebaikan yang dibawa oleh mana2 pihak malah berani menegur, mengkritik dan tidak mendiamkan diri apa2 keburukan yang dilakukan oleh mana2 pihak walaupun di pihak yang kita sokong. "

      Dan atas dasar apa DAKWAAN kamu Orang2 yg bersifat NEUTRAL di Entry ini sekadar pung pang pung pang disini? ada bukti yg mereka tidak bertindak secara progresif? jgn sekedar ngomong yach ^_^

      Dan adakah dengan menyertai dan buat DEMO baru anspirasi golongan NEUTRAL baru dipandang dan meluas? hahaha please dont underestimate us ^_^

      Pokoknya disini,kamu tidak tahu apa kekuatan kami wahai POLITICFAGS yang menyedihkan ^_^

      Padam
    9. yah!!btul kata zack,kamu tak tahu kekuatan kami. si zack sorang je dah berkuasa 500hp.disertakan dengan twin-turbo.serta camera pandang belakang.dengan hanya mengeluarkan suara,bergegar seluruh kl.mcm en nazha anua pulak,mampu terbang pada kelajuan supersonik,dilengkapi dengan GPS terkini yang diberikan oleh LKIM serta mampu mengeluarkan cahaya seakan-akan sportlight dari mata beliau.

      Selain itu,en. zack mempunyai kabel yg kuat dengan menteri2. pak jib tu ibaratkan pak sedarenye.bila jumpe pak jib dan pak din,mereka akan bro fist.sering berbincang isu negara ketika melepak bersama-sama di kelab golf country resort dan hard rock cafe. tambahan,zack akan menunaikan solat jemaah bersama tok guru nik setiap hari sehinggakan tok guru hampir menjodohkan zack dengan anaknya kerana terpesona dengan kealiman dan budi bahasa zack yang indah bak kejora menghujani langit.(namun zack menolak kerana merasakan dirinya masih banyak kekurangan-salah satu sifat rendah diri zack).

      pak nuar pula sering mengajak zack bermain pool dan snooker di danau kota (table cantik,harga pun murah). setiap kali berlawan,zack akan mengalahkan pak nuar.bagi pak nuar,zack adalah jaguh pool dan snooker yang tersohor namun sengaja menyembunyikan kehandalannya. "setiap kali zack menjolok bola,saya dapat merasakan kehangatan beliau",jelas pak nuar.

      kesimpulan dari citer yg pnjng lebar ni...so,jgn ingt kitorang ni ckp kosong je ek..

      Padam
    10. So apa yang ko cuba sampaikan ni Tanpa Nama 13 Ogos 2012 8:42 PTG? adakah anda sedang memberi SIGNAL kepada saya dan rakan2 saya bahawa anda sedang BUTTHURT dan protes kepada kami? Mohon ambil borang komplain di kaunter pertanyaan ok? waikikikikik xD

      Karang punyalah panjang tapi isi KOSONG.. ^_^ Mohon mengawal sikit nafsu butthurt di bulan Ramadhan yang mulia ini ye. dan diatas kesempatan ini saya menjemput anda agar tidak menjadi politicfags yang gemar butthurt 24 jam ekekeke.

      Padam
    11. hahaha..alah zack ni,aku nak gurau mengarut2 pun ko ingt org butthurt.zack,bukan sume org dok amik serius komen2 kat sini.rilek la.tak kan tak biasa kot gurau2 wat citer mengarut2 sikit.tak de masa la org nak serius sngt asyik nak butthurt kat kau je.aku ni penat balik keje..kat opis td bnyak keje kena siapkan sblum raya.so,buke tenet..taipla pe2 yg mengarut dan boleh hiburkan hati.ko plak dok pikir aku butthurt kat ko..aduh zack,aku bnyak lagi benda nak kena pikir setiap hari..raya pun dah dekat..so,aku tak ada masa la nak tension n butthurt kat org..aku cume nak lepaskan tekanan je wat citer mengarut2 kit.sory la klu citer aku tu tak lawak..wat ko marah.jgn butthurt ngn aku pulak.

      Padam
    12. Aku dah agak dah,Nak TROLLING aku lah tu..bhahahaha xD

      Dol,nak troll boleh..tapi ikut lah keadaan..lagi satu gunalah emoticon macamni " :D, xD , :), ^_^ " ..senang aku nak response samaada status sebuah komen tu yg offendsif ke ,defensif ke,or friendly.

      Aku dalam mood serius coz Nada entry ni dalam mood serius..kenalah ikut tema entry tu.. bhahaha takpe.. len kali guna emoticon yg aku cadangkan tu untuk menjadikan trolling kau kelihatan lawak sikit.. wakakaka :DD

      Padam
    13. owh,yeke?hahaha..sory la..skill penulisan belum cukup mantap.haha.okey2.lenkali aku nak troll aku wat emoticons.haha.maafkan aku dibulan mulia ni.yang penting kita rilek2 bro..

      Padam
    14. Kah3 chaittt poodah, :DD kau kerja apa?jantina kau apa? dan bagi tidak Off topic.. Apakah pendirian kau dalam berpolitik? ^_^

      Padam
    15. aku keje kat HSBC.pendirian aku dalam politik?hmm..aku sokong pas.tetap pas dari dulu smpi sekarang.cuma aku tak suka DAP dok sibuk bagi telunjuk kat pas.dan aku tak fanatik bab2 politik ni.cuma tiap kali Pilihanraya,aku mengundi mcm biasa,tak join kampen dan pe2 aktiviti yang berkaitan politik.aku g mengundi je. sbb aku xde masa..kerja pejabat pun dah bertimbun-timbun.Apa yang penting,tak guna nak sembang politik lebat giler2..neutral la,politikfags la..tp tak pernah pulak nak mengundi.serupa sembang bab agama lebat2,solat 5 waktu pun tak cukup..dan ag satu,aku tak suka tnya org2 yg tak tentu hala pndangannya .nak tnya sesuatu..post saja kat wall ustaz Azhar.haa..kalau nak fanatik2,aku cuma fanatik ustaz Azhar..sbb dengan mengikut nasihat dan pendapat dia..aku bnyak faham perkara2 yang aku tak pernah faham.

      Padam
    16. Oh baguslah,keje bank hebak mung! xD Ok lah standard pengundi macam kau ni,tak obses..aku pun tak minat politik..just undi tetap macam biasa(setiap undi adalah rahsia)..Apa yg buat aku menyerang hebat polticfags2 ni adalah kerana aku jemu dan jelak dgn sikap dan perangai politicfags2 ni..kalau semua orang macam ko takpe..ini dah sampai tahap taksub itu yg org menyampah.

      By the ways,Mohon guna emoticon when trolling kikikikikik :D

      Padam
  4. neutral je la kite.. pening kepala ngan politik bagai nie

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau pening kepala dgn politik dan tak nak amik tahu tu bukan neutral tapi ignorance ok cik adik ya

      Padam
    2. Jangan pening..kalau rasa benda tu salah..kita cakap salah,kalau rasa benda tu betul..kita cakap betul.

      Formula saya,kalau saya rasa benda tu salah dan melanggar piawai yg saya tetapkan..saya akan kutuk,maki,back slap,kickout,penerajang,ludah,sepak,perli tahap iblis.. keh3 Butthurt please xD

      Tapi kalau benda tu baik dan bagus.. saya akan senyum macam ustaz don dan puji macam ustaz azhar idrus ^_^ Unite please..

      Pokoknya pemikiran harus matang dan rasional.. Say NO to politicfags!

      Padam
    3. tips utk tidak pening dek penangan syaiton politik:

      tengok kat mana ada adabnya
      cari yang mana ada adab

      sadly, BN & PR tiada adabnya
      kalau ada pon, amat kurang jumlahnya

      oleh itu teruskanlah beradab dalam mengharungi adu domba politik ini

      Padam
    4. nak buat macam mana..sahurnya fitnah, iftarnya cacimaki..

      Padam
  5. oh..it's always halal when it is come from Umno..hahaha..

    BalasPadam
    Balasan
    1. syurga from pas?

      Padam
    2. syurga is totally from Allah SWT...never heard syurga from PAS...just berdosa if sokong UMNO kinda...hahahahaha

      Padam
    3. then tak berdosa if sokong DAP kinda?

      Padam
    4. this peoples are so high,keep saying 'kinda' and shit. Mixing two languages like motherfucker.

      Padam
  6. Atas pagar. Malas nak amek kisah sangat pasal politik. Eh kita baru boleh mengundi tahun nie.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kena ambil kisah sayang..itu tangungjawab.. undilah Parti buasir otak..hehehehhe

      Padam
    2. ▒▒▒▒▒▒█▓▓█▒██▓▓▓██▒█▓▓█
      ▒▒▒▒▒█▓▒▒▓█▓▓▓▓▓▓▓█▓▒▒▓█
      ▒▒▒▒▒█▓▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▓█
      ▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓█
      ▒▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓█
      ▒▒▒▒▒▒▒█▓▓█▓▓▓▓▓▓█▓▓▓█
      ▒▒▒▒▒▒▒█▓▓██▓▓▓▓▓██▓▓█
      ▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▒▒█▓█▒▒▓▓▓▓█
      ▒▒▒▒▒█▓▓▒▒▓▒▒███▒▒▓▒▒▓▓█
      ▒▒▒▒▒█▓▓▒▒▓▒▒▒█▒▒▒▓▒▒▓▓█
      ▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓█
      ▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓███▓▓▓▓▓▓█
      ▒▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓█
      ▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓█
      ▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓█
      ▒▒▒▒█▓▓▓█▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓█▓▓▓█
      ▒▒██▓▓▓█▓▒▒▒██▒██▒▒▒▓█▓▓▓██
      ▒█▓▓▓▓█▓▒▒▒▒█▓█▓█▒▒▒▓█▓▓▓▓█
      █▓██▓▓█▓▒▒▒▒█▒▓▒█▒▒▒▒▓█▓▓██▓█
      █▓▓▓▓█▓▓▒▒▒▒█▓▒▓█▒▒▒▒▓▓█▓▓▓▓█
      ▒█▓▓▓█▓▓▒▒▒▒▒█▒█▒▒▒▒▒▓▓█▓▓▓█
      ▒▒████▓▓▒▒▒▒▒▒█▒▒▒▒▒▒▓▓████
      ▒▒▒▒▒█▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓█
      ▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓█
      ▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓█
      ▒▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓█▓█▓▓▓▓▓█
      ▒▒▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓█▓▓▓▓▓█
      ▒▒▒▒▒████▓▓▓▓▓█▓▓▓▓▓████
      ▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▓▓▓█▓▓▓▓▓▓▓▓▓█ teddy bear untuk fifie

      Padam
    3. Noob dah buat sendiri ke? Haha.

      Tanpa mata 6.02PG : Alahaiii, thank you insan tak bernama.

      Padam
  7. bodohnya orang yang taksub politik tu kan?yark!get ur life lha!

    BalasPadam
  8. POLITICS = LIES & BULLSHIT

    Politik dulu dengan sekarang sama ja tak ada beza. cumanya sekarang ada channel2 untuk pembangkang menterjemahkan bangkangan, macam media sosial. ada juga channel2 yang kononnya independent tapi domonopoli oleh keyboard warrior yang bias.

    So semua ni mendedahkan kebaikan dan keburukan parti masing2. Tak macam zaman dulu yang mana rakyat bergantungan kepada berita TV dan suratkhabar yang bias. Ini hakikatnya adalah keuntungan kepada kita sebagai rakyat, dapat tengok secara lebih menyeluruh.

    Namun, ada sesetengah puak macam kena rasuk setan. Berpolitik secara radikal dan begitu taksub kepada parti masing-masing. Puak-puak ni kalau apa isu walaupun benar depa takkan percaya dan tetap nak menangkan parti sendiri. Puak-puak ni la yang nak merosakkan negara.

    Aku mohon segala rakyat untuk ambil tahu pasal politik tapi JANGAN MENYOKONG SECARA MEMBABI BUTA. Mohon bersifat neutral. Ambil tahu daripada side kerajaan, pembangkang dan juga penulis-penulis indipenden (yang tanpa bias). Kemudian fikir dan baru pilih.

    Politik tak mungkin akan jadi mulia, tapi kita boleh pilih mana yang terbaik untuk anak cucu kita.

    Kalau dah meluat sangat dengan politik, mohon undi rosak atau undi parti bebas. Dengan ini, kemungkinan anda boleh mencaca-merbakan kabinet dan secara tidak langsung memperjudikan masa depan anak cucu anda.

    Semua dah besar. Lu fikir la sendiri..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Komen terbaik setakat ini di entry ini ^_^

      Padam
    2. undilah PTB..Parti Tidak Bias!yeahhh.

      manifesto PTB:
      1)cukai tidak bias
      2)harga barang tidak bias
      3)taraf hidup rakyat tidak bias
      4)dan banyak lagi yang tidak bias belaka.

      Presiden parti: Dato'Seri Bias Tidak sekali-kali bin Haji Bias Biasalah.
      Timbalan presiden: Datuk Kujuga Takbias Bin Biaslagi.

      Slogan parti: Janji tidak dibiasi.

      Padam
    3. payah nak buat kalau tak bias, buat la mcm mana pun, ada je orang yang tak suka.. Manusia ni kepala semua lain2. Kalau robot, senang je nak asingkan yang reject & yang lepas QC. Manusia ni payah beb. Tengok kisah nabi sendiri pun, memang ada golongan yang tak puas hati kepada pentadbiran nabi. Jadi jgn kita mengharap sangat kesempurnaan dari parti yang ada di Malaysia ni.

      Padam
    4. Saya menyeru Parti2 di Malaysia diharamkan semua! kita swastakan pentadbiran malaysia kepada syarikat2 swasta malaysia menerusi sistem tender terbuka.

      sekiranya syarikat2 ini tidak berprestasi,kita tamatkan kontrak dan gantikan dgn yg lain...hehhehe

      Padam
  9. Halal haram tu bergantung pada niat.

    BalasPadam
  10. Saya bebas.. anda bagaimana pula? haha.. Tapi paling aku bengang kalau ada orang yang cakap sal duit rakyat itu macam duit dia sorang ja dalam tu.. macam nak penampar ja orang tu.. ingat sikit kami yang Bebas nie pun bayar GOV tax 6% JUGAK.

    GEMPAR!! Artifak Tahun 1880 Yang baru dijumpai

    Tutorial : Unlock Blocked Website

    Gambar Gempar : Kambing Bertukar Jadi Manusia di Thai

    Gambar Gempar : Alat Penghalang Jenayah Rogol[Mesti Tengok]

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.