Ahad, 12 Ogos 2012

9 Segmen Terjah Blog Ustaz & Ustazah #4

Ini merupakan segmen terjah blog Ustaz & Ustazah yang terakhir memandangkan minggu depan merupakan minggu last nak raya, dan dijangka kita menyambut Hari Raya Aidilfitri pada hari Ahad bersamaan 19hb Ogos 2012. Banyak blog2 Ustaz atau para ilmuwan agama lelaki kat internet tapi susah nak cari blog2 Ustazah atau ilmuwan agama wanita. Bagaimanapun seperti yang aku tulis kat entry sebelum ni, sepatutnya golongan ilmuwan agama ini haruslah bersifat neutral dan berkecuali dari mana2 pengaruh politik agar masyarakat kita tidak keliru dan berpecah belah. Kalau tidak masing2 akan gunakan ayat2 Al-Quran demi kepentingan survival politik masing2. Tak salah sekiranya mereka menyokong BN atau PR, tapi sekiranya terdapat keburukan atau kelemahan di pihak sendiri perlulah ditegur dan dikritik, bukannya mencari kesalahan di pihak sana sahaja tapi kesalahan di pihak sendiri dibutakan mata.


1. Imam Muda Khairul Azhar - http://lensaazhar.blogspot.com/

2. A. Ubaidillah Alias a.k.a Ustaz Cinta - http://ustazcinta.blogspot.com/

3. Ustaz Nor Amin - http://www.ustaznoramin.com/

4. Dr Abdul Hayei - http://www.drhayei.com/

5. Ustazah Maznah Daud - http://zaadut-taqwa.blogspot.com/


Untuk Segmen Terjah Blog Ustaz/Ustazah sebelum2 ini:




tags: segmen terjah blog ustaz ustazah #4 ilmuwan sesi soal jawab agama blogger promote blogwalking tips trick tutorial link


9 ulasan:

  1. Baca blog Ustaz Cinta memang best.

    BalasPadam
  2. haha..amik,tiap kali entry segmen terjah blog ustaz&ustazah..sikit giler komen.time politik,gomen swasta..pergh!berduyun .ada sesetengah tu siap namanya feymes boleh wat org butthurt bila isu gomen swasta,politik..tp smpai part agama2 ni,jgn harap namanye nak muncul.

    jgn ske cakap org taksub politik..sifat anda sendiri menunjukkan anda taksub anti gomen dan tak muncul bila ada entry pasal keagamaan.In the end,you just same as other people dude..nothing special

    BalasPadam
  3. best2...semua entri dioerg mantoopp

    BalasPadam
    Balasan
    1. cik belog ni sangat manislah orangnya...tengok 2 3 kali iras2 heliza pun ada...

      Padam
    2. ┈┈┈┈┈┈▕▔╲
      ┈┈┈┈┈┈┈▏▕
      ┈┈┈┈┈┈┈▏▕▂▂▂
      ▂▂▂▂▂▂╱┈▕▂▂▂▏
      ▉▉▉▉▉┈┈┈▕▂▂▂▏
      ▉▉▉▉▉┈┈┈▕▂▂▂▏
      ▔▔▔▔▔▔╲▂▕▂▂▂ you pun mantap cik Lisa.

      Padam
  4. Noob dah masukkan ke belum eh blog FarahLee? Rasanya pun boleh dia tu. Banyak ilmu dapat dikongsi.

    BalasPadam
  5. Noob nanti bulan2 seterusnya buat jugak la segmen ni..sebulan sekali pon ok..

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.