Iklan Leaderboard

Isnin, 25 Ogos 2014

29 Murahnya maruah dan harga dirimu wahai wanita

Wanita zaman sekarang, maruahnya terlalu murah. Tubuh badan mereka terlalu murah untuk ditayangkan kepada orang ramai. Kadangkala tak perlu lelaki miang untuk minta gambar mereka pun mereka sendiri dengan rela hati mengambil gambar tubuh badan mereka dan diupload ke media sosial untuk tatapan ramai. Namun wanita yang murah maruahnya inilah yang selalunya mahal apabila hendak diijabkabulkan.


Berbanding dengan wanita yang maruahnya terlalu mahal, yang menjaga adab dan kelakuan, menjaga kesucian diri, memelihara wajah dan tubuh badannya daripada ditatap oleh mata2 lelaki kegersangan, yang memahami keindahan sebenar Islam, namun mereka ini pula yang murah untuk diijabkabulkan.

Kalau nak diikutkan, wanita yang maruah dan harga dirinya mahal adalah lebih berbaloi dan layak untuk diberi hantaran dan mas kahwin yang tinggi, berbanding memberi hantaran dan mas kahwin yang tinggi kepada wanita yang maruah, harga diri dan aibnya terlalu murah serta telah banyak kali disentuh oleh lelaki sebelum bernikah.

Sepatutnya nilai hantaran dinilai mengikut nilai harga diri seorang wanita, bukan mengikut kelayakan akademik, gaji dan pangkat wanita tersebut atau berapa banyak drama dan iklan TV dia dah pernah berlakon.

Oh dunia sekarang sudah terbalik.




tags: awek selfie seksi pakai singlet bra baju tali spaghetti strap murah raja ilya sharifah sakinah tayang aset dirinya selepas bersenam kahwin hantaran mas kahwin mahal murah harga diri maruah tunjuk tayang aib

29 ulasan:

  1. Standard ikut zaman..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Standard rakyat malaysia di bawah UMNO-BN!

      Padam
    2. Yalah..zaman jahiliyah cara jahiliyah.. yg syoknya pompuan pun sama gediknya.. thus came Islam in the picture..pompuan tetap ada gediknya jugak.. jgnkan yg bukan islam jer.. 2x5 5x2.. tak kene atas batang hidung sendiri atau ahli keluarga, boleh la kita sembang kemaih.. kene kaloo, duduk diam2 dan telan saja mana boleh lepas..

      Padam
    3. Kelantan gangbang 38 lelaki hentam 2 remaja bawah umur.

      Padam
    4. kelantan mmg la... nampak je mcm baik tp org2 kelantan kebanyakannye perangai lg trok dr org kl sndiri... yg tua2 jela ok tp yg muda2 mcm haramm

      Padam
    5. korang jangan buat tak tau macam mana boleh jadi gang bang sampai 38 orang tu..tanya la mat rempit nanti tau la ceritanya macam mana..

      Padam
  2. oh, mcm tu rupanya! sebab tu lh golongan wnita ni byk msuk neraka

    BalasPadam
    Balasan
    1. Xpayah sibuk pompuan banyak masuk nuraka.. diri sendiri pun blom tentu selamat lagi..

      Padam
  3. Dilema sorg lelaki yg nk kawin. Kena siasat latar blkg mnatau da jd "2nd hand". Kalo 2nd hand yg da btaubat dn btl2 mnyesal xpe la jgk. Tp kalo yg da 2nd hand prangai msh cm setan, lgsg xmnyesal malahan bangga ni yg cm tahi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lelaki baik utk pompuan baik. Jgn risau.

      Padam
    2. Xrmai pmpuan tau diorng dpt laki y 2nd hand,malah ada y dh brhand2..

      Padam
  4. Hedonism: budaya berpaksikan hiburan...
    Sampai tahap tak tahu beza garis agama dan budaya...

    BalasPadam
  5. Abis yang jantan bertanggungjawab menjadikan gadis itu 2nd, merakam, menyebar, dan menghilangkan diri itu bagus sangat? Anak terjadi dari sperma dan ovum. Setiap anak yang mati dibuang akan cari mak dan ayahnya nanti. Jangan fikir kamu yang merosakkan gadis kemudian berkahwin dengan perempuan suci akan terlepas. Kamu yang mula dan membuatkan dia ketagih setiap dosanya selepas itu kamu ada share wahai jantan.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. eh apahal presiden kedepan ni butthurt lbh2 lak?? aku agak dia ni msti org pompuan yg dh jadi 2nd hand.... patut la xhabis2 meroyan

      Padam
    2. betul pe ko cakap tu. tapi tak perlu over emo. bile ko sebut lelaki tu jantan..automatik aku agak ko ni perempuan? betulkan presiden seorang perempuan?

      Padam
    3. jantan yang jadikan gadis 2nd hand tu memang lah celaka, tapi aku tak rasa perempuan yang suka selfie rakam gambar sendiri tunjuk lurah tetek tunjuk perut tunjuk pusat bertindik dan kemudian upload kat facebook atau instagram tu salah jantan yang celaka tu.

      Padam
    4. aah otomatik aku pon syak hg ni pompuan. baik punyaaa.

      Padam
  6. Kerosakan yg sepatutnya dibanteras bersama dan bukan setakat hebat berpolitik sahaja.

    BalasPadam
  7. kemungkinan besar pengaruh terikut perangai lelaki yg rmi bermasalah... kita tgk kdg2 tgk lelaki ni baik , comel2 je, tp belakang mcm munfik, syaitan, menanya kwn, memaki mak bapak... jual dadah... tipu org mlm.... dsb.... geng2 ni yang PSIKO sesatkan lg rmi perempuan dn puak2 ni xkan mengaku walaupun terang2 dh kena tangkap dan akn cari mangsa lagi dan lagi....

    p/s: termasuk geng kentut prottttttttttt ahh lega~

    BalasPadam
    Balasan
    1. tapi pengakhiran rmi lelaki yg dh buat jht pun akan terrsedar balik... kesalahan mereka:(
      tapi kes sebb rmi permpuan rmi kat neraka antara sebb2 dia xtaat ngan suaminya ( kutuk mengata perihal keburukan suami sendiri kat org lain) itu aku dengar ustaz ckp la.. melampau berlebih(antara sebb2 org melayu suka buat melebih2 dr sepatutnya) dr sepatutnya bila menegur suami ntah la...

      brb

      Padam
    2. ini kalau dlm wechat aku da tabuh emoticon yg ade bdk kpop kata yeay berbual sorang! haha

      Padam
  8. Wanita melihat seksi dr sudut mana sebenarnya ni... pening arrr

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lihat perkataan sex itu sendiri..Sexy adalah sesuatu yg menaikkan nafsu syahwat. Kalo nenek gua yg tua kerepot pakai belah sana sini, ko masih boleh stim lagi, ia dikira sexy. Tapi kalo setakat kote ko pun x naik, camana nak dikira sexy...

      Apapun pompuan lihat sexy bukan setakat pakaian. Sbb tu pompuan xkesah pakai belah sana belah sini sebab nafsu mereka turn on bilamana ada sentuhan. Takat tgk saja, langsung xde apa2. Bukan mcm lelaki. Ketat paha sikik, dah menggelabah menggelupur nak pancut dah. Lemah syahwat betoi.. phui..

      Padam
  9. Suka statement noob pasal isu ni:

    Ppuan murah letak hantaran mahal
    Ppuan mahal letak hantaran murah

    Papepun ppuan yg baik yg letakkan mahar yg murah.

    BalasPadam
  10. gambar sapa ni? macam gambar artis hollywood aje...

    BalasPadam
  11. Bila cerita hal agama dgn dunia skrg, mmg 100 persen terbalik aka bercnggah. Sbb tu ble dok sembang kwn2 yg kejar agama, depa akn kata yg depa sdg berundur, bknnye maju. Tp mmg tu lah kebenarannya, dunia akan kembali spt sedia kala, bkn kearah maju spt yg diwar2 kn peminpin2 dunia tika ini.

    BalasPadam
  12. Mcm ne lak jantan yang mengundi PAS n suruh ex awek n awek dia undi PAS untuk tegakkan negara Islam dan hukum hudud sedangkan dia sendiri tak renti2 tebuk anak dara orang? Tak kan lah nak tunggu wujud negara Islam n hukum hudud dilaksanakan baru nak renti menebuk?

    BalasPadam
  13. islam itu datang secara dagang, dan akan kembali menjadi dagang..beruntunglah 2 orang abang saya dan suami kakak sy kerana pasangan mereka tidak meminta hantaran melainkan seikhlas hati..

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...