Iklan Leaderboard

Isnin, 11 Ogos 2014

25 Pakaian penjawat awam wanita yang mencolok mata

Pakaian penjawat awam mencolok mata? Itulah yang menjadi isu dalam keluaran akhbar dalam ruangan Forum Bharian daripada kiriman pembaca bernama Shab Yaa berasal daripada Seremban.

Beliau mendakwa pemakaian penjawat awam semakin terdedah dan menampakkan tubuh badan walaupun mengenakan jubah pada hari Jumaat. Beliau turut menyarankan Jabatan Perkhidmatan Awam(JPA) mengkaji semula pemakaian yang dikenakan ramai penjawat awam ketika ini.

Apa kata penjawat awam dan masyarakat umum? Adakah dakwaan ini berasas? Sudah tentu penjawat awam yang membaca artikel ini ada jawapannya!

Sumber

Aku setuju dengan pandangan di atas. Kakitangan awam terutamanya yang beragama Islam seharusnya tidak memakai pakaian yang mencolok mata kerana ia tidak menggambarkan kerajaan negara kita yang merupakan kerajaan di sebuah negara Islam. Namun ia sepatutnya tidak terhad kepada penjawat awam sahaja, kerana apabila dalam kubur nanti malaikat tak peduli kau tu penjawat awam atau tidak, asal berpakaian seksi dan tidak menutup aurat dengan baik, nasibnya sama sahaja.

Sebab tu bukan sahaja di jabatan kerajaan, tapi di syarikat swasta juga seharusnya mempunyai panduan dan etika berpakaian agar tidak terlalu seksi terutama kaum wanita sehingga menaikkan nafsu syahwat orang lelaki. Ini tidak, sudahlah banyak syarikat yang membenarkan wanita berpakaian sendat, ketat dan terbelah sana sini hanya semata2 nak menarik pelanggan, malah ada juga yang melarang kaum wanita memakai tudung atau niqab, dengan alasan nanti pelanggan lari dan takut nak dekat.


Tapi aku masih tak faham dengan sesetengah orang perempuan yang masih sanggup pakai seluar ketat, legging dan jubah yang sikit punya sendat dan melekat sampai nampak bentuk badan, lemak bontot dan bekas seluar dalam.



Serius korang memang tak kisah ke memperlihatkan benda2 tu pada orang lelaki lain? Dari mana datangnya keyakinan diri korang yang tinggi tu ye? Aku kalau pakai seluar ketat sikit sehingga menampakkan kesan bonjolan pada bahagian antara kelangkang tu pun aku dah malu dan tukar pakai seluar lain.




tags: pakaian penjawat kakitangan awam kerja gomen wanita perempuan mencolok mata menjolok baju seluar ketat sendat seksi jubah nampak bontot spender seluar dalam syarikat swasta etika fesyen berpakaian berita harian forum pandangan pembaca bhonline

25 ulasan:

  1. paling seksi pakai seluar ketat nampak garis seluar dalam... bila duduk baju senteng nampankaragdhd.... geramnyaaaaa.....ssslllrppp

    BalasPadam
    Balasan
    1. panas... ya ampunnn!! T.T block fb!!!!!!!!!!! bokot fb!

      Padam
  2. ada gambar qwek tudung tetek besr x?

    BalasPadam
    Balasan
    1. awek jilboobss ke bro

      Padam
    2. Klau ada blog atau link qwek tetek besar kongsi2lh bro.

      Padam
  3. kan?
    aku pun kurang gemar dengan penjualan jubah jenis lycra. memang solid nangka terus. aku tengok pun segan. itu satu hal. yang satu hal lagi, jenis yang sedar diri saiz XL, tapi, nak juga pakai saiz M. Terus pandang lantai. T_T

    Chill;
    Nasiha.

    BalasPadam
  4. Ini salah UMNIO-BN.. Cuba ikut cara PKR..

    BalasPadam
  5. kesan bonjolan pada bahagian antara belakang........noob secara tersirat nak bagitau yg konek dia besar

    BalasPadam
    Balasan
    1. pandai kau tau apa yg tersirat....

      Padam
  6. #Hijaboobs......tp bende berlaku di indonesia..skrg sudah menular di Malaysia? Gambar noob pun leh tahan berahinya, tolong kaburkan/blurkan sikit, nanti byk angry bird mencanak kang...hehe

    BalasPadam
  7. tiba-tiba rasa nak berjamak...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hang musafir??

      Padam
    2. sila mulakan perjalanan anda, janji lebih 90km ya.
      selamat berjamak.

      Padam
    3. jamak takhir ke takyah??

      Padam
    4. Nak selesai berjamak jgn lupa utk berjimak

      Padam
  8. perghh..dah la ujan kat sini..aihhh..tetiba heat up la pulak...

    BalasPadam
  9. Sabun mana sabun?

    BalasPadam
  10. sabun didalam bilik mandi sabuuuunnnn...

    BalasPadam
  11. skrg ni org nk berfesyen.hasil perkembangan pesat fesyen suntikan dr luar negara...ikut aliran kpop la..mcm2 lg.org da pandai mengembangkan kreativiti berpakaian. sakit mata...jubah lycra tu gua mmg anti..tak bleh blah..mcmana bleh pakai melekat2 kt badan..tak sesak ke..

    that's not jubah to me..jubah seharusnya menutupi seluruh lengkok tubuh...ini nmpak seketol tang blkg tu...damn girl

    BalasPadam
  12. Serius aku rasa mereka tak kesah, atau ayat dalam hati mereka "ada aku kesah" :p

    BalasPadam
  13. Aku yg ternampak plak naik malu...
    yg pakai wat lek wat dek je tonjol aset sana sini...

    BalasPadam
  14. Makcik nasi lemak tetek 8..

    BalasPadam
  15. Urban meleis = xhamster.. kahkahkah.. bila la pakat2 nak bogel jalan2 KL.. Penang baru jer start.. bersukan gitu..

    Kamon urban meleis..

    BalasPadam
  16. Jolok jolok jolok. Bukan colok. Colok cina buat semayang

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...